ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رشته نقاشی از هنرستان‌ها حذف نمی‌شود

در پی اعتراض‌های هنرمندان به حذف رشته نقاشی از هنرستان‌های هنر سرانجام وزیران ارشاد و آموزش و پرورش تصمیم گرفتند که این رشته همچنان در هنرستان‌ها تدریس شود.

برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعلام کرد که در حذف رشته نقاشی از هنرستان‌های هنر بازنگری شد و این رشته همچنان تدریس خواهد شد.

ضرغامی امروز دوشنبه، ششم اردیبهشت به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش پس از مذاکره به این نتیجه رسیدند که با توجه به پایه‌ای بودن این‌گونه درس‌ها و نیز مرجع بودن آن‌ها، رشته نقاشی مانند گذشته در میان دروس هنرستان‌ها باقی می‌ماند.

روزنامه شرق ۲۸ فروردین‌ماه سال جاری گزارش داده بود که رشته نقاشی در آستانه «حذف از هنرستان‌ها» است و این موضوع واکنش‌هایی برانگیخته ‌است.

این روزنامه نوشته بود رشته نقاشی از دروس هنرستان‌ها حذف و رشته‌ای با عنوان «فتوگرافیک» جایگزین آن خواهد شد.

شرق همچنین نامه‌ای را منتشر کرده بود که در آن آمده بود برزین ضرغامی به محمدتقی شریفی قادری، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت ارشاد گفته است بنا به تغییر نظام آموزشی و اصلاحات صورت‌گرفته، برخی رشته‌های تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی، از جمله نقاشی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از سوی آموزش ‌و پرورش حذف شده‌ است.

گروهی از هنرمندان نیز در نامه‌ای اعتراضی به وزیر ارشاد و وزیر آموزش و پرورش نوشتند: «متأسفانه در گرایش‌های هنری تغییراتی صورت گرفته که در صورت عدم اصلاح آن، صدماتی جدی به حوزه هنر در کشور وارد خواهد ساخت و در درازمدت، موجب ویرانی بنیان‌های هنر در کشور خواهد شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    آنچه که لازم است حذف شود نقاشی چهره خمینی و خامنه ای و آویزان نمودن و یا قرار دادن آنها در اینجا و آنجا و در بالای سر و غیره است. که هیچ تفاوتی بین نقش سازی و یا مجسمه سازی نیست و ملتی که مجسمه شاه طاغوت را پایین آورد نمیبایستی که عکس و نقاشی طاغوت دیگری عَلَم سازد. که صنم سازی یعنی بت پرستی.