ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایی در اعتراض به طرح انتقال آب خزر به سمنان

کنشگران و سازمان‌های غیردولتی حامی محیط زیست در ساری، روز ۷ اردیبهشت در اعتراض به دستور حسن روحانی برای انتقال آب دریای خزر به سمنان، راهپیمایی کردند.

کنشگران و سازمان‌های غیردولتی حامی محیط زیست در ساری، روز ۷ اردیبهشت در اعتراض به دستور حسن روحانی برای انتقال آب دریای خزر به سمنان، راهپیمایی کردند.

طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان و شهرهای کویر مرکزی چندین سال است که مطرح شده اما بر اساس اعلام وزیر نیرو و خود رئیس‌جمهوری، این طرح که اکنون در مرحله پژوهشی قرار دارد، باید آماده اجرا شود. حسن روحانی روز اول اردیبهشت به مردم سمنان گفت که انتقال آب خزر به سمنان و همچنین آب خلیج فارس و دریای عمان به یزد و کرمان با سرمایه و کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد و دولت نیز در این مسیر کمک‌های لازم را از طریق صندوق توسعه خواهد کرد.

منتقدان این طرح بر این باورند که سیاست‌های رئیس‌جمهوری نسنجیده و واکنشی است و راه‌حلی برای بحران کم‌آبی در بلندمدت نیست. انتقاد دیگر موضوع خصوصی‌سازی آب است. با توجه به هزینه گزاف این طرح، نهاد رئیس‌جمهوری به دنبال خصوصی‌سازی آب و یافتن بازار برای فروش این آب گران‌قیمت است. منتقدان می‌گویند دولت روحانی ابعاد اجتماعی، قومی، فرهنگی، زیست‌محیطی، فنی و تخصصی این طرح شفاف اعلام نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    کدام از اخوندها سمنانی است ؟ مرحوم هژبر با همان شرایط موجود بزرگترین مرکز کشاورزی و دامپروری را درست کرده بود....

  • مبشر انسانیت

    بهترین کار، کلونی سازی است بدون ایجاد مشکلات قومیريال یعنی مه اقوام این حق سکونت د راین کلونیها داشته باشند. دولت با زمین رایگان و وام مردم حاشیه کویر تشویق کند به سواحل شمال و حنوب مهاحرت کنند.

  • مخالف

    روحانی مثل زالو خون ملتو داره میمکه اون از کاهش نرخ سود مردم بیزبون اون از خشکوندن طبیعت**