ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دی میستورا: مذاکرات صلح سوریه در خطر است

با توجه به خطر نقض کامل آتش‌بس در سوریه و در خطر افتادن مذاکرات صلح ژنو، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، آمریکا و روسیه را فراخواند تا دست به ابتکار مشترک تازه‌ای برای پیشبرد مذاکرات صلح بزنند.

با نقض مکرر آتش‌بس در سوریه استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نسبت به خطر قطع مذاکرات صلح ژنو هشدار داد و از آمریکا و روسیه خواست تا دست به ابتکار جدیدی برای نجات مذاکرات بزنند.

استفان دی میستورا امیدواری کرد که در ماه مه بتوان تاریخ مشخصی برای مذاکرات تعیین کرد.

به‌گزارش رویترز، استفان دی میستورا در یک نشست رسانه‌ای در ژنو گفت مذاکرات صلحی که از ماه فوریه به کوشش آمریکا و روسیه در ژنو راه‌اندازی شده است با «خطر جدی» مواجه شده و ممکن است «هر زمان متوقف شود».

فرستاده ویژه سازمان ملل افزود تنها زمانی مذاکرات می‌تواند ادامه پیدا کند که حملات به حلب و مناطق دیگر قطع شوند.

در ۴۸ ساعت گذشته در سوریه به‌طور میانگین هر ۲۵ دقیقه یک نفر کشته و هر ۱۳ دقیقه یک نفر زخمی شده است.

استفان دی میستورا پیش از نشست رسانه‌ای خود از طریق ویدئو با شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک تماس گرفت و درباره چگونگی پیشرفت مذاکرات صلح ژنو بین حکومت سوریه و نیروهای اپوزیسیون گزارش داد.

روز گذشته، چهارشنبه ۲۷ آوریل / ۸ اردیبهشت دور سوم مذاکرات ژنو پایان یافت.

به‌گفته فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، دست‌کم برخی از نگرش‌های مشترک در روند انتقال سیاسی در مذاکرات دیده می‌شود. در این‌‌که سوریه به یک دولت انتقالی نیاز دارد دیدگاه مشترکی وجود دارد. پیشبرد این امر نیازمند به آماده‌سازی یک قانون اساسی جدید است اما در این زمینه «تفاوت‌های اساسی» وجود دارد.

در حالی‌که نیروهای اپوزیسیون خواهان کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هستند نمایندگان رژیم سوریه می‌گویند نقش آینده اسد در مذاکرات صلح نباید مطرح شود .

استفان دی میستورا گفت مذاکرات بعدی باید هر چه سریع‌تر برگزار شود. او اظهار امیدواری کرد که در ماه مه بتوان تاریخ مشخصی برای مذاکرات تعیین کرد.

از سال ۲۰۱۲ تا کنون دو بار تلاش شد تا از طریق مذاکره در ژنو راه حلی برای بحران سوریه یافت شود. جنگ سوریه پنج سال است که ادامه دارد. بیش از ۲۵۰ هزار نفر در این جنگ کشته شده‌ و ۴,۵ میلیون نفر سوری از کشور خود گریخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    ترامپ نحوه تعامل دولت اوباما با ایران را با تعامل این دولت با دیگر دوستان خاورمیانه‌ای واشنگتن مقایسه کرد و گفت: «اوباما دوست اسرائیل نبود ولی رفیق ایران شد.» ترامپ به برخورد بد اوباما با یک «دوست خاورمیانه‌ای» دیگر هم اشاره کرد و گفت: «او اجازه داد که دولت متحد قدیمی ما در مصر سقوط کند.» منظور ترامپ، دولت «حسنی مبارک» بود. احترام نداریم دیگر؛ نمونه‌اش داستان فرودگاه ریاض دونالد ترامپ نتیجه این سیاست خارجی نادرست و دلسرد کردن دوستان و نزدیک شدن به دشمنان را اینگونه ارزیابی کرد: «رقبای ما دیگر به آمریکا احترام نمی‌گذارند؛ بدتر آنکه آنها دیگر حتی ما را جدی نمی‌گیرند.» سیاستمدار جمهوری‌خواه به نمونه‌های «بی احترام» شدن آمریکا پرداخت و به وقایع چند روز پیش ریاض اشاره کرد؛ جایی که «ملک سلمان» برای استقبال از رهبران همه کشورها و جزائر عربی به فرودگاه آمد ولی اوباما توسط فرماندار ریاض مورد استقبال قرار گرفت. ترامپ گفت: «به اوباما هیچ احترامی نگذاشتند و این در تاریخچه سیاست خارجی شرافتمندانه ما بی‌سابقه بود.» دونالد ترامپ سیاست‌های جنگی اوباما را هم مورد انتقاد قرار داد و گفت که دولت اوباما یک روز لیبی را بمباران کرد ولی حالا که این کشور از هم پاشیده و به محل نفت‌فروشی و کسب درآمد داعش تبدیل شده، چشم خود را بر حقائق بسته است. ترامپ از حمله به عراق هم اصلا راضی نبود. وی ابتدا گفت «ما خاورمیانه را ناامن‌تر کردیم» و سپس در ادامه نقشه عراق را به پرونده ایران‌ستیزی خود متصل کرد و گفت: «ایران بیشترین نفع را از حمله ما به عراق برد؛ ایران با برنامه‌ای نظام‌مند به نفت بسیار باارزش عراق دست یافت.»

  • nader

    سر آقای اوباما و وزیر خارجه نابغه اش جان کری به سلامت. ! چهار صد هزار نفر کشته در سوریه !! به ازایش آقای اوباما یک جایزه صلح نوبل گرفته و جان کری نابغه هم در مقابل ظریف به خاطر اجتناب از یک جنگ اشک از چشمانش جاری شد.! چهار صد هزار کشته! این موضوع کوچک می ماند برای رئیس جمهور بعدی. امیدوارم رئیس جمهوری بعدی آمریکا مثل آقای اوباما گرفتار فانتزی نباشد. چهار صد هزار کشته!

  • faryad

    دموکراتها طوری وا دادند تا کاندید کوکلس کلان شانس اول ریاست جمهوری بعدی  باشد!