ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۱۲ بانک در ایران ورشکسته شده‌اند»

حسین راغفر، اقتصاددان می‌گوید ۱۲ بانک در ایران «ورشکسته شده‌اند اما علناً چیزی اعلام نمی‌شود.»

حسین راغفر، اقتصاددان می‌گوید ۱۲ بانک در ایران «ورشکسته شده‌اند اما علناً چیزی اعلام نمی‌شود.»

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) شامگاه یکشنبه ۱۲ اردیبهشت گزارش داد که راغفر در نشست «جنبش کارگری در ایران، پیش و پس از انقلاب» افزود این وضعیت، «نشان از آشوب و درهم تنیدگی دولت‌ نهم و دهم بود و دولت فعلی هم ناگزیر است روی این مسائل سرپوش گذارد.»

حسین راغفر در مورد ورشکستگی این ۱۲ بانک و نام‌ آن‌ها جزئیاتی اعلام نکرده است.

محمدحسین ادیب، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان نیز بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود که علت بالا بودن نرخ بهره، بالا بودن سود سپرده بانکی در ایران است و علت بالا بودن سود سپرده نیز به این خاطر است که ۱۰ مؤسسه و بانک کوچک در حال ورشکستی هستند.

به‌گفته راغفر، ایران در دهه ۸۰ شمسی شاهد «اتفاقات عجیب و غریبی» بوده، زیرا «اقدامات ضدانقلابی» از جمله تشکیل بانک‌های خصوصی مربوط به آن دوران است.

او در توصیف «ضدانقلابی» بودن تشکیل بانک‌های خصوصی در ایران گفت: ‌ «بانک‌های خصوصی از طریق وام‌گرفتن از بانک‌های دولتی شکل گرفتند و از این طریق به‌دنبال جذب سرمایه بودند.»

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا می‌گوید تا زمانی که مشکل بانک‌های خصوصی حل نشود «امکان حل‌شدن سایر مشکلات کشور وجود ندارد.»

به‌گفته راغفر، «پول و به‌دست آوردن سرمایه در ایران در گرو سفته‌بازی و خرید سکه و ارز است حال آن‌که تولید در ایران با مشکلاتی همچون هزینه‌های بالا، مالیات، عوارض و حق بیمه مواجه است، از این رو کسی حاضر به فعالیت در بخش تولیدی نمی‌شود.»

در یک دهه اخیر بیش از نیمی از واحدهای صنعتی و تولیدی در ایران تعطیل شده‌اند و شمار زیادی کارگر کار خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سارا

    غارتگران و ضد كارگران،به فكر منافع مردم كه نيستند، از انسانيت هم كه بويي نبردند،دلشان هم براى كارگران بيكار و بيكار شده هم نميسوزه،ميگن برو كارخانه را تعطيل كن كه بروند بنجل چينى وارد كنند به زن و بچه مردم غالب كنند،مردم متاسفانه گول اين روباه هاى مكار دزد را هنوزم كه هنوزه دارن ميخورند و هم چنان مثل گوسفند(با عرض معذرت)دنبالشون ب....ب...ميكنند .

  • رضا

    مالیات گیری به روش چنگیز خان در حال ریشه کن کردن کارگاههای تولیدی و کارخانه ها است. هنوز هیچ پولی از کارفرما نگرفته ای باید باج اداره مالیات را بدهی.

  • مهران

    جانا سخن از زبان ما میگویی  جالبه کارشناسی که مالیات را محاسبه میکنه اصلا اطلاعات بروز نداره و بیشتر بر اساس رمل و اسطرلاب محاسبه میکنه و در جواب اعتراض میگه اگر در نمی یاد تعطیل کنید اگه تعطیل نمی کنید لابد درآمد خوبی داره البته بعضی از کارشناساشونم میگن مگه حقوق کارگر افزایش نداشته و ما نفهمیدیم مالیات بر هزینه باید بدیم  یا بر درآمد؟ 

  • علیرصا

    من خودم کارخانه صنعتی دارم متاسفانه اوضاع کار خیلی خرابه از هر شخصی هم چک میگیریم برگشت میخوره جالب اداره مالیات که میریم بهشون میگیم اوضاع کار خوب نسیت رییس اداره مالیات بهمون میگه نمیتونین در کارخونه رو ببندید بهش میگم من بعد از ۲۰ سال کار صنعتی کردن برم چه کار کنم و در ضمن یه تعدادی کارگر بیکار میشن در جواب میگه به ما ربطی نداره . چون خودش خیالش راحت که حقوقش از پول نفت میرسه حالا گور پدر باقی مردم