ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: امضا نکردن اعتبارنامه مینو خالقی تخلف آشکار است

در حالی که شورای نگهبان بر تصمیم خود مبنی بر ردصلاحیت مینو خالقی همچنان اصرار می‌ورزد و وزارت کشور به‌رغم مخالفت با این تصمیم اعتبارنامه او را صادر نمی‌کند، علی مطهری بار دیگر خواهان صدور اعتبارنامه خالقی شد.

علی مطهری در پیوند با ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان بار دیگر وزارت کشور را به چالش طلبید و گفت این وزارتخانه باید اعتبارنامه خالقی را صادر کند در غیر این‌صورت خلاف قانون عمل کرده است.

علی مطهری: رهبری می‌تواند پرونده مینو خالقی را به هیئت حل‌اختلاف واگذار کند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علی مطهری، نماینده مجلس امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در واکنش به سخنان وزیر کشور مبنی بر این‌که عدم صدور اعتبارنامه مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان ارتباطی به مجموعه وزارت کشور نداشته است، گفت: «هنگامی که هیئت نظارت استان اصفهان انتخابات را در این حوزه انتخابیه تأیید کرده، به معنای امضا و تأیید نهایی است و امضا نکردن اعتبارنامه یکی از منتخبان، در حکم تخلف آشکار از قانون است.»

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مینو خالقی، نماینده اصلاح‌طلبان با ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی نفر سوم حوزه انتخابیه اصفهان شد اما بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، به بهانه «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که با این اقدام شورای نگهبان مخالفت کرده در مورد صدور اعتبارنامه مینو خالقی گفته است: «برخی نمایندگان معتقدند وزارت کشور باید بدون توجه به شورای نگهبان اعتبارنامه‌ مینو خالقی را صادر کند اما هیئت نظارت اصفهان و بعضی از اعضای هیئت اجرایی این اعتبارنامه را امضا نمی‌کنند، بنابراین قانوناً اعتبارنامه‌ای وجود ندارد که ما آن را به مجلس بفرستیم.»

مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان در انتخابات مجلس دهم

علی مطهری عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات را مثبت ارزیابی کرد اما گفت این میزان کافی نیست. او گفت: «دوستان در وزارت کشور می‌گویند که ما تلاش خودمان را انجام دادیم اما نتوانستیم به نتیجه برسیم و ما هم می‌گوییم که این میزان از تلاش کافی نیست و باید اعتبارنامه این نماینده منتخب هرچه سریع‌تر صادر شود.»

مطهری که پیش از این موضوع استیضاح وزیر کشور در صورت عدم صدور اعتبارنامه مینو خالقی را مطرح کرده بود بار دیگر اعلام کرد که «استیضاح وزیر کشور همچنان در حال پی‌گیری است» و از طریق قانونی این مسئله دنبال خواهد شد.

این نماینده مجلس به‌جز استیضاح وزیر کشور دو راه حل دیگر برای مسئله مینو خالقی ارائه داد. یکی امکان «استفسار» (طرح خواسته) و دیگری آن‌که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی این پرونده را به هیئت حل‌اختلاف واگذار کند.

او گفت: «از نظر قانونی، وضعیت این پرونده کاملاً روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد و این‌که اعلام شده باید استفساریه صادر شود، چندان ضرورتی ندارد.»

علی مطهری پیش از این چند بار دیگر نیز خواهان رسیدگی به موضوع مینو خالقی شده و از وزارت کشور خواسته بود اعتبارنامه او را صادر کند.

وزارت کشور نشان داده است که به‌رغم مخالفت با تصمیم شورای نگهبان چندان مایل نیست در برابر این شورا قرار گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.