ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو روزنامه‌نگار منتقد در مصر

پلیس مصر به نشست انجمن روزنامه‌نگاران در قاهره یورش برد و عمرو بدر و محمود سقٌا دو روزنامه‌نگار مخالف واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی را دستگیر کرد. گفته می‌شود در این یورش ۴۰ مأمور امنیتی شرکت داشتند.

شامگاه روز یکشنبه یکم مه / ۱۲ اردیبهشت در یورش پلیس مصر به نشست انجمن روزنامه‌نگاران در قاهره دو روزنامه‌نگار بازداشت شدند.

محمود سقٌا (راست) و عمرو بدر

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، یحیی کلاش، مدیر انجمن روزنامه‌نگاران گفت این نخستین بار بود که پلیس به این مرکز حمله می‌کرد.

دو روزنامه‌نگار بازداشت‌شده عمرو بدر و محمود سقٌا نام دارند. به‌گفته محافل قضائی این دو روزنامه‌نگار به تحریک برای تظاهرات غیرقانونی متهم شده‌اند.

یک نماینده دیگر انجمن روزنامه‌نگاران از یورش ۴۰ مأمور امنیتی به ساختمان این انجمن خبر داد. در جریان این حمله یک نگهبان زخمی شد.

وزارت کشور مصر ضمن تأیید خبر بازداشت روزنامه‌نگاران اعلام کرد که هیچ حمله‌ای صورت نگرفت و تنها چهار افسر وارد ساختمان شدند. به‌گفته وزارت کشور روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده با میل خود همراه پلیس آمدند.

عمرو بدر سردبیر سایت «ینایر دات نت» است که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را مورد انتقاد قرار می‌دهد. محمود سقا یکی از همکاران بدر است.

روز جمعه گذشته عمرو بدر در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود که پلیس خانه او و محمود سقا را تفتیش کرده است.

محمود سقا در ماه آوریل در فیس‌بوک خود اعلام کرد که به اعتراضات نسبت به واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر در دریای سرخ به عربستان سعودی می‌پیوندد.

مخالفان واگذاری این دو جزیره عصر روز دوشنبه ۲۵ آوریل / ۶ اردیبهشت تظاهراتی در قاهره برگزار کردند اما پلیس و سربازان ارتش به روی آن‌ها گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

این اعتراضات از یک ماه پیش آغاز شده و سازمان عفو بین‌الملل گفته است به‌دلیل این اعتراضات در ماه گذشته صدها نفر بازداشت شدند.

مخالفان معتقدند حکومت برای تأمین مالی خود به فروش بخش‌هایی از کشورشان اقدام کرده است. رژیم مصر اما می‌گوید دو جزیره تیران و صنافیر پیش از این‌ها همواره به عربستان سعودی تعلق داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.