ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش‌ها برای نجات آتش‌بس همزمان با حملات هوایی جدید به حلب

باز هم مناطق مسکونی حلب هدف حملات هوایی قرار گرفتند. وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو رفته است تا تلاش کند آتش‌بس در حلب برقرار شود و مذاکرات صلح سوریه ادامه پیدا کند.

همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو برای برقراری آتش‌بس در حلب سوریه، این شهر باز هم هدف حملات هوایی قرار گرفت. کری به‌دنبال جلوگیری از شکست نهایی مذاکرات صلح سوریه است.

دود بر فراز حلب پس از حملات هوایی

حملات جدید هوایی به مناطق تحت کنترل مخالفان حکومت سوریه در حلب صورت گرفته است. از جمله این مناطق بوستان القصر است که منطقه‌ای مسکونی است.

هنوز روشن نیست که این حملات هوایی توسط نیروهای دولتی سوریه انجام شده یا جنگنده‌های روسی.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در شامگاه یکشنبه یکم مه / ۱۲ اردیبهشت در حملات شورشیان مخالف رژیم اسد به مناطق تحت کنترل حکومت، سه غیرنظامی از جمله یک کودک کشته شدند.

تحرک دیپلماتیک جان کری

از سوی دیگر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برای بازگرداندن آرامش به شهر حلب تلاش می‌کند. او که به این منظور به ژنو رفته است هدف خود را جلوگیری از شکست قطعی آتش‌بس قرار داده است.

کری پس از گفت‌وگو با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان گفت گام‌هایی به‌سوی کاهش احتمالی خشونت‌ها در حلب برداشته شده است اما لازم است تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

جان کری و عادل الجبیر، وزیران امور خارجه آمریکا و عربستان سعودی در ژنو سوئیس دیدار کردند.

الجبیر نیز وضعیت کنونی در حلب را «شرم‌آور» خواند و آن را نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانست.

آن‌ها بشار اسد را مسئول این حملات هوایی دانستند.

جان کری به محض ورود به ژنو یادآور شد که شورای امنیت سازمان ملل خواهان «آتش‌بس در سراسر سوریه» و دسترسی مردم به کمک‌های بشردوستانه است.

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به ژنو با وزیر امور خارجه اردن و استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل برای حل مسئله سوریه، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در روزهای گذشته کری چند بار نیز از روسیه خواست تا از نفوذ خود بر رژیم سوریه برای پایان دادن به بمباران‌های حلب استفاده کند. او در ژنو گفت: «ما اکنون با روسیه به‌طور مستقیم صحبت خواهیم کرد.» با این حال سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به ژنو سفر نخواهد کرد.

روسیه تا کنون آتش‌بس در حلب را به این دلیل رد کرده است که معتقد است در این شهر باید با گروه‌های تروریستی جنگید.

در این بین سرتیپ سرگی کورالنکو، رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیری در سوریه، تأیید کرد که تلاش‌ها و مذاکراتِ فعال برای دستیابی به یک آتش‌بس وجود دارد. او همه طرف‌ها را فراخواند تا آتش‌بسی که روسیه و آمریکا از دو ماه پیش پیشنهاد دادند را نجات دهند.

به پیشنهاد آمریکا و روسیه ابتدا آتش‌بس برای اطراف دمشق، پایتخت سوریه و استان ساحلی لاذقیه به دست آمد اما جنگ در حلب ادامه یافت. در چند روز گذشته نبردهای شدید در حلب جان بسیاری را گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    غربی ها و بویژه امریکایی برای خاموش آتش بجای پاشیدن آب و خفه کردن آتش خانه مان سوز محلول و ماده جدیدی که خرجی هم ندارد اختراع کردن! این اختراع بویژه اینکه مربوط به کشورهای فقیر می شود مذاکره نام دارد. این اختراع جدید غربی ها از آتش خواهش می کند و تمنا می کند که لطف کن و خاموش شو! غربی ها و اسراییل به هیچ وجه خواهان سقوط بشار اسد نیستند بلکه فقط و فقط خواهان خفه کردن جنبش مقاومت بر علیه بشار اسد هستند.