ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند انفجار مرگبار در بغداد رخ داد

در روز دوشنبه ۲ مه / ۱۳ اردیبهشت، دست‌کم ۱۴ نفر در سه بمب‌گذاری‌ در بغداد جان خود را از دست دادند. بیشترین قربانیان زائران شیعه‌ بودند که قصد داشتند در مراسم سوگواری موسی کاظم، امام هفتم شیعیان شرکت کنند.

در روز دوشنبه ۲ مه / ۱۳ اردیبهشت، دست‌کم ۱۴ نفر در سه بمب‌گذاری‌ در بغداد جان خود را از دست دادند. بیشترین قربانیان زائران شیعه‌ بودند که قصد داشتند در مراسم سوگواری موسی کاظم، امام هفتم شیعیان شرکت کنند.

در این انفجارها بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

انفجار در جنوب بغداد در اطراف سیدیه انتحاری بود و با یک خودرو صورت گرفت.

در این هفته قرار است در منطقه کاظمین بغداد، واقع در شمال این شهر، ده‌ها هزار نفر از شیعیان برای بزرگداشت امام هفتم‌شان سوگواری کنند. نیروهای امنیتی خیابان‌های اصلی بغداد را از بیم عملیات تروریستی مسدود کرده‌اند.

در دو انفجار دیگر بغداد نیز سه نفر کشته شدند. تاکنون کسی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

روز گذشته، یکشنبه یکم ماه مه / ۱۲ اردیبهشت، بر اثر دو انفجار انتحاری در جنوب عراق دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند. داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

این انفجارها در حالی در عراق رخ می‌دهند که این کشور دچار بحران سیاسی است. روز شنبه صدها نفر از معترضان به دولت عراق که بیشتر آن‌ها طرفداران مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه بودند با سردادن شعارهایی علیه دولت وارد ساختمان پارلمان این کشور شدند و آن را اشغال کردند.

معترضان خواستار رأی مثبت نمایندگان پارلمان به کابینه جدید این کشور بودند، کابینه‌ای که به توصیه مقتدی صدر باید از اعضای تکنوکرات‌ و فاقد وابستگی‌های حزبی و قومی تشکیل شود.

آن‌ها پس از ساعاتی به اشغال پارلمان پایان دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.