ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خواست ناممکن»ِ اسلاوی ژیژک در نمایشگاه کتاب تهران

در این «خواست ناممکن» فیلسوف و نظریه‌پرداز اسلوونیایی به موضوعاتی مانند سیاست و مسئولیت و همچنین اشکال جدید تبعیض نژادی در قرن بیست‌ و یکم می‌پردازد.

«خواست ناممکن» نوشته‌ اسلاوی ژیژک با ترجمه‌ کامران برادران در بیست‌ و نهمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

«خواست ناممکن»، اسلاوی ژیژک به ترجمه کامران برادران، نشر حکمت کلمه

خواست ناممکن» مجموعه‌ای‌ست از ‏مصاحبه‌هایی که این فیلسوف و نظریه‌پردازِ اسلوونیایی در سال ۲۰۰۹ انجام داده است. ژیژک در این گفت‌و گوها به موضوعاتی مانند بهار عربی، سیاست و مسئولیت، فروپاشی کمونیسم در سال‌های دهه‌ ۱۹۹۰ و همچنین اشکال جدید تبعیض نژادی در قرن بیست‌ و یکم می‌پردازد.

«در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: در سیاستِ امروز، خطر نه بی‌کنشی که فعال‌نمایی است؛ یعنی اصرار به فعالیت و مشارکت. مردم همواره مداخله می‌کنند و تلاش دارند کاری بکنند، مانند آکادمیسین‌هایی که مباحثه‌های بی‌معنی ترتیب می‌دهند. کاری که واقعاً سخت است گام به عقب نهادن و پس نشستن است. قدرتمندان معمولاً حتی مداخله‌ای انتقادی را هم به سکوت ترجیح می‌دهند و تلاش می‌کنند ما را درگیر دیالوگ کنند تا مطمئن شوند بی‌کنشی یا انفعالِ نامیمون‌مان شکسته شده است. ما تمام مدت در تکاپوییم تا مطمئن شویم چیزی تغییر نمی‌کند. در برابر این وضعیتِ درون‌انفعالی، نخستین قدمِ انتقادیِ راستینْ پس نشستن، بی‌کنشی و رویگردانی از مشارکت است. این گامِ آغازینْ راه را برای کنشِ راستین می‌گشاید، کنشی که به‏شکلی مؤثر مختصاتِ همه‏ چیز را تغییر دهد.»

جنگ عراق، بنیادگرایی، سرمایه‌داری، رواداری، حقیقت سیاسی، جهانی‌سازی، حقوق انسان‌ها، اسطوره‌ها، فضای مجازی، پسامدرنیسم و جامعه چند فرهنگی از موضوعات مورد علاقه اسلاوی ژیژگ است. او مقالاتی هم در نقد بررسی فیلم‌های آلفرد هیچکاک و دیوید لینچ نوشته است.

از ژیژک تاکنون کتاب‌های زیادی به فارسی ترجمه شده: «کژ نگریستن»، «خشونت: شش نگاه زیر چشمی» و «هنر امر متعالی مبتذل».

کتاب «خواست ناممکن» در ۱۸۴ صفحه و به قیمت ۱۴هزار تومان توسط انتشارات حکمت‌کلمه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • morteza

    به احتمال هزار درصد روح ژیژک هم از این انتشار به وسیله برادران قاچاقچی خبر ندارد