ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فیروزه و فرهنگ» در نمایشگاه کتاب تهران

«فیروزه و فرهنگ» نوشته‌ دکتر

«فیروزه و فرهنگ» نوشته‌ دکتر عمران گاراژیان و فرزانه قرائی که اواخر سال ۹۴ منتشر شد به چاپ دوم رسید و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌گردد. کتابی درباره رابطه انسان با سنگ فیروزه در گستره تاریخ.

سنگ نیمه‌قیمتی فیروزه و رابطه آن با انسان و فرهنگ

سنگ نیمه‌قیمتی فیروزه از دوره‌ نوسنگی مورد توجه بوده است. بحثِ باستان‌شناختی در مورد فیروزه تنها بحث در مورد ماده‌ فرهنگی نیست بلکه شامل مباحث مرتبط با تبادل، تجارت، معدن‌کاوی و روابط انسانی نیز می‌شود.

«فیروزه و فرهنگ» نوشته عمران گاراژیان و فرزانه قرائی

«فیروزه و فرهنگ» به انسان‌شناسی فیروزه می‌پردازد و در این راه از راهکار چندروشی، روش مصاحبه و مشاهده، قوم‌ باستا‌ن‌شناسی، تجزیه و تحلیل تاریخی و مهندسی معدن استفاده شده است. از این رو این کتاب، علاوه بر علاقه‌مندان به تحقیقات در مورد سنگ‌های نیمه‌قیمتی، برای پژوهشگرانی که به پژوهش‌های چندروشی علاقه دارند نیز می‌تواند مفید باشد.

عمران گاراژیان تحصیلاتش در رشته باستان‌شناسی را در سال ۱۳۷۳ در دانشگاه تهران به پایان رساند. او موفق شد در سال ۱۳۸۶ دکترایش با گرایش پیش از تاریخ را از دانشگاه تهران دریافت کند. فرزانه قرایی هم پیش از این در مجلات تخصصی مقالاتی در زمینه انسان‌شناسی و باستان‌شناسی منتشر کرده است.

چاپ دوم «فیروزه و فرهنگ» در هزار نسخه و با جلد گالینگور اولین مجلد از سری «باستان‌شناسی» نشر «حکمت کلمه» است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.