ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شلیک خمپاره به بیمارستانی در حلب ده‌ها قربانی گرفت

ادامه مذاکرات صلح سوریه همچنان در هاله‌ای از ابهام مانده است. این بار شورشیان مخالف حکومت سوریه به بیمارستانی تحت کنترل نیروهای دولتی شلیک کردند و با ویران ساختن آن ده‌ها نفر را کشته و زخمی کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شورشیان مخالف حکومت سوریه با شلیک خمپاره به بیمارستانی که تحت کنترل نیروهای دولتی قرار داشت ده‌ها نفر را کشته و زخمی کردند.

به‌گزارش رویترز، یک شبکه تلویزیونی محلی گزارش داد روز سه‌شنبه ۳ مه / ۱۴ اردیبهشت «با شلیک خمپاره تروریست‌ها به بیمارستان الضبیط ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه آسیب به این بیمارستان را مهم خواند.

کمی پیش از این حمله، گنادی گاتیلف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اطمینان داده بود که «همه چیز در سوریه خوب پیش می‌رود».

گاتیلف این سخنان را قبل از دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل برای حل مسئله سوریه در مسکو ایراد کرد.

رئیس دیپلماسی روسیه گفت مسکو برای حل و فصل بحران سوریه تلاش می‌کند.

روز پنج‌شنبه ۲۸ آوریل / ۹ اردیبهشت نیز در حملات هوایی به یک بیمارستان در حلب ده‌ها نفر کشته و نزدیک به ۶۰ تن زخمی شدند. منطقه مورد حمله در اختیار شورشیان مخالف حکومت سوریه قرار داشت.

سازمان پزشکان بدون مرز گفت حملات روز پنج‌شنبه به بیمارستانی که مورد حمایت این سازمان قرار دارد انجام شده و در طی آن دست‌کم سه پزشک و ۱۴ بیمار کشته شدند.

در پی نقض آتش‌بس و حملات هوایی و درگیری‌های اخیر در حلب بیم آن می‌رود که مذاکرات صلح ژنو نیز متوقف شود. استفان دی میستورا چندی پیش از آمریکا و روسیه خواسته بود تا به تلاش‌های‌شان برای ادامه مذاکرات بیفزایند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.