ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت ارشاد برای دانلود قانونی فیلم‌ و موسیقی سایت دایر می‌کند

همایش مالکیت فکری به پایان رسید، بی‌هیچ نتیجه‌ای. وزیر ارشاد اسلامی به مجلس آینده چشم دوخته. سامانه‌ای در وزارت ارشاد برای دانلود قانونی آثار راه‌اندازی می‌شود.

شمشین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط که دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری و چند کارشناس خارجی آغاز شده بود، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب به کارش پایان داد. هیچ نتیجه‌ای به دست نیامد. وزیر ارشاد اسلامی به مجلس آینده چشم دوخته. فعلاً سامانه‌ای برای دانلود قانونی آثار راه‌اندازی می‌شود.

علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی در همایش کپی‌رایت

جمهوری اسلامی ایران به معاهده برن و قانون کپی‌رایت نپیوسته و حقوق آثار نویسندگان، هنرمندان و آفرینشگران جهان را به رسمیت نمی‌شناسد. اردیبهشت سال گذشته مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری از لایحه‌ای درباره مالکیت فکری آثار خبر داده بود که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، اما به تصویب نرسید. علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی اکنون امید دارد که مجلس شورای اسلامی در دوره تازه فعالیتش لایحه دولت در زمینه مالکیت فکری را تصویب کند.

وزیر ارشاد اسلامی گفته است: «ما ناگزیریم به کنوانسیون‌های جهانی مانند برن و پاریس بپیوندیم. سال‌ها به‌خاطر تحریم‌ها این اجازه را به ما نمی‌دادند که به تجارت جهانی بپردازیم، اما اکنون راه باز‌تر شده است. ما باید به حقوق پدیدآورندگان آثار در خارج از کشور هم بپردازیم، زیرا خیلی وقت‌ها می‌بینیم فیلم‌های سینمایی و قطعات موسیقی به‌صورت غیرمجاز از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان پخش می‌شوند. لازم است دستگاه قضائی کشور به ‌طور ‌کامل از این موضوع حمایت کند وگرنه به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم از حقوق مؤلفان دفاع کنیم.»

در لایحه دولت درباره مالکیت فکری برای متخلفان مجازات‌هایی که شامل محرومیت‌های اجتماعی‌ست در نظر گرفته شده است.

وزارت ارشاد اسلامی قصد دارد سامانه‌ای را برای دانلود قانونی فیلم‌های سینمایی، مجموعه‌های تلویزیونی و قطعات موسیقی مجوزدار به راه بیندازد. کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی این آثار را دانلود کنند.

وزیر ارشاد اسلامی وعده داده است که قطعات دست‌چین شده‌ای از موسیقی پیش از انقلاب نیز در این سامانه عرضه شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    به موهبت کشف واخترعات خارجی ها عرق خور و بی حجاب و کافر تلویزون و رادیو و دوربین و دستگاه چاپ که همگی از سی و چند سال در خدمت رژیم فاسد و استبدادی و چپاولگر ضد انسانی به عنوان عوام فریبانه اسلامی قرار دارد باعث باز شدن ارگانی خفقان پرور و پول ساز برای آخوندسانان بنام فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است که با دکوراسیون عوام فریبانه ترویج کتاب و علم هنر و در حقیقت به ترویج ارتجاع و خفقان و مغز شویی مشغول است.