ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۶۰ هزار سوری پشت مرزهای اردن مانده‌اند

درگیری‌های هفته‌های اخیر در شهر حلب سوریه آمار پناهجویان سوری را افزایش داده است. مرزبانان اردن می‌گویند در دو گذرگاه بیابانی حدود ۶۴ هزار پناهجوی سوری در طول مرز این کشور گرفتار مانده‌اند.

نگهبانان مرزی اردن می‌گویند حدود ۶۴ هزار پناهجوی سوری در طول مرز این کشور گرفتار مانده‌اند. این تعداد پس از حملات و درگیری‌های اخیر در حلب افزایش یافته است. این پناهجویان سوری در دو گذرگاه عدالت و الرکبان، واقع در یک منطقه بیابانی شمال اردن متمرکز شده‌اند.

روز پنج‌شنبه ۵ مه / ۱۶ اردیبهشت، ژنرال صابر المهیاره، فرمانده نیروهای مرزی اردن به خبرگزاری فرانسه گفت تعداد پناهجویان در الرکبان به ۵۹ هزار نفر رسیده و در حال افزایش است.

یک افسر دیگر از مرزبانان اردن نیز گفته است پنج هزار پناهجوی سوری در منطقه عدالت، ۷۰ کیلومتر به سمت غرب اردن جمع شده‌اند.

به‌گفته صابر المهیاره به‌دلیل حملات اخیر در حلب، پنج هزار و ۴۹۰ پناهجو در ۲۴ ساعت پنج‌شنبه و جمعه گذشته به الرکبان وارد شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است در دو هفته اخیر ۲۸۰ نفر در حملات به حلب کشته شده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از اردن خواسته است که به «مسدود کردن مسیر افرادی که ماه‌ها در مناطق مرزی مانده‌اند» پایان دهد و به سرعت آن‌ها را به مراکز پناهندگی منتقل کند.

اما اردن دلیل کندی پذیرش پناهجویان سوری را «ملاحظات امنیتی» عنوان کرده و از آن بیم دارد که اعضای گروه «دولت اسلامی» (داعش) در میان پناهندگان نفوذ کرده باشند.

بنا به آمار سازمان ملل، اردن بیش از ۶۰۰ هزار پناهجوی سوری را پذیرفته است اما مقامات اردن تعداد پناهجویان سوری در کشورشان را ۱,۴ میلیون نفر می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.