ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور: رسیدگی به صلاحیت منتخبان مجلس توسط شورای نگهبان قانونی نیست

رحمانی فضلی در نامه‌ای به شورای نگهبان رد صلاحیت مینو خالقی را خلاف قانون دانست. مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران نیز آن را فاقد وجاهت قانونی خوانده است.

مجید انصاری، معاون پارلمانی حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران می‌گوید عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نامه‌ای به شورای نگهبان دخالت این شورا را در رسیدگی به صلاحیت منتخبان مجلس غیرقانونی اعلام کرده است.

انصاری، شنبه ۱۸ اردیبهشت به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که در نامه وزیر کشور به شورای نگهبان تأکید شده که بعد از برگزاری انتخابات و گرفتن رأی مردم، «به هیچ وجه، رسیدگی به صلاحیت منتخبان مردم توسط شورای نگهبان قانونی نیست، چون وظیفه شورای نگهبان مربوط به مراحل قبل از گرفتن رأی از مردم و انتخابات است».

مجید انصاری خود نیز بر همین باور است و در این باره گفت که دخالت شورای نگهبان در رد صلاحیت مینو خالقی پس از برگزاری انتخابات «وجاهت قانونی ندارد».

به گفته او، ابطال انتخابات در این مرحله که مردم به کاندیدایی رأی داده و او را بعد از تأیید صلاحیت شورای نگهبان انتخاب کرده‌اند، «وجاهت قانونی ندارد و تنها خود مجلس شورای اسلامی است که مرجع صالح برای رسیدگی به اعتبارنامه‌هاست که در گذشته هم سابقه داشته است».

مینو خالقی منتخب سوم اصفهان است که شورای نگهبان پس از برگزاری انتخابات، آرای او را باطل کرده اما مقامات دولتی می‌گویند که این نظر شورای نگهبان را نمی‌پذیرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.