ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو تن در ارتباط با سوء قصد به جان سردبیر روزنامه جمهوریت ترکیه

دادگاه استانبول، پس از سوء قصد به دوندار تشکیل شد و او را به پنج سال و ۱۰ ماه حبس و اردم گول، رئیس دفتر آنکارای روزنامه جمهوریت را به پنج سال زندان محکوم کرد.

رسانه‌های ترکیه از بازداشت دو تن در ارتباط با سوء قصد به جان دوندار، سردبیر روزنامه جمهوریت ترکیه در مقابل ساختمان دادگاه خبر دادند. فردی که به دوندار شلیک کرد بلافاصله بدون مقاومت دستگیر شد.

به گزارش سایت خبری حریت، اداره پلیس شهر استانبول شنبه هفتم مه / ۱۸ اردیبهشت گزارش داد که این دو تن با شخصی به نام مراد شاهین، که به سمت دوندار شلیک کرد در ارتباط بودند و در این سوء قصد همکاری داشتند.

مرادشاهین هنگامی که دوندار همراه با همسر خود به سمت کافه‌ای در نزدیکی دادگاه چاقلایان استانبول می‌رفتند دو گلوله به سمت پاهای آن‌ها شلیک کرد. دوندار بدون آن‌که جراحتی ببیند در جلسه محاکمه خود در دادگاه حاضر شد.

دادگاه استانبول، جمعه ششم مه / ۱۷ اردیبهشت دوندار سردبیر روزنامه  جمهوریت و اردم گول، رئیس دفتر آنکارای این روزنامه اپوزسیون دولت ترکیه را مجرم دانست و دوندار به پنج سال و ۱۰ ماه حبس و گول را به پنج سال زندان محکوم کرد.

این دو روزنامه نگار تابستان گذشته تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرده بودند که در آن‌ها نشان داده می‌شد در ژانویه ۲۰۱۴ در یک پاسگاه ژاندارمری ترکیه در نزدیکی مرز سوریه خمپاره‌ها و مهمات جنگی را به‌طور پنهانی در جعبه‌های دارو بسته‌بندی کرده و با کامیون‌های متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) با نام یک سازمان بشردوستانه به سوریه می‌فرستادند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور شاکیان خصوصی این پرونده هستند.

«تلاش برای براندازی دولت»، «کمک به سازمان‌های تروریستی به طور آگاهانه و داوطلبانه» از اتهاماتی است که شعبه ۱۴ دادگاه عالی ترکیه به این دو روزنامه‌نگار وارد می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.