ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی ربیعی: فقر در ایران رو به افزایش است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش گفت که افزایش تورم موجب افزایش فقر و اعتیاد می‌شود و معضل آینده ایران زنان مجرد و بیوه است.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نشان دادن تصاویری از افزایش فقر در ایران خبر داد و تورم را دلیل آن دانست.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، یکشنبه ۱۹ اردیبهشت خبر داد که وزیر کار در همایش قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها خطاب به محمود بهمنی، رئیس سابق بانک مرکزی ایران و نماینده منتخب مجلس دهم گفت که نود درصد تسهیلات وامی در اختیار پنج درصد مردم قرار گرفته است.

به گفته وزیر کار ۵۲ درصد خانواده‌های ایرانی هیچ تسهیلات وامی نگرفتند.

مراسم همایش فرآیند قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها توسط فراکسیون امید شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور نمایندگان منتخب فهرست امید در مجلس دهم و تنی چند از مسئولان در پاستور برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که یارانه‌ها تنها «تا حدی» فقر را کاهش داد اما افزایش تورم باعث افزایش فقر است.

نتایج تحقیقی که در دی‌ماه ۹۴ توسط پژوهشکده آماری ایران منتشر شد، نشان می‌دهد که حداقل هزینه زندگی یک خانوار پنج نفره در تهران، پنج برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

ربیعی «زنان مجرد و بیوه» را معضل آینده ایران خواند و گفت که سن مصرف شیشه با کاهش ۹۰ درصد قیمت آن از سال ۸۴ تا ۹۰ پایین آمده و «زنانه» شده است.

او اضافه کرد: «در گذشته مصرف معناداری بین ثروت و مواد مخدر وجود داشت اما امروز اعتیاد به طبقات میانی آمده و مهم‌ترین دلیل آن ناامیدی اجتماعی است».

مقام‌های دولتی ایران می‌گویند فقر در ایران زنانه شده است. بر اساس مرکز آمار ایران در زمستان سال ۹۲، نرخ بیکاری زنان در شهر ۵۴ درصد و در روستا ۲۸ درصد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که جزئیات بیشتر را در جلسه‌ای غیرعلنی مطرح خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    تا حالا کجا بودی جناب بازجوی اوین ؟

  • مقصرAhmad

    امروز در خبر ھا از مسعولین حکومت اسلامی،فقر در ایران،خودکشی در ایران،اعتیاد در ایران،امار طلاق در ایران،بیکاری در ایران،افسردگی در ایران،بستن کار گا ھا در ایران،رو بہ افزایش ھست،در مورد حفظ حجاب از قرار معلوم نتیجہ ھای مثبت بہ ثمر رسیدہ دیوانہ خونہ نیست؟