ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد افزایش قیمت گاز روی میز دولت

اگر پیشنهاد شرکت ملی گاز تصویب شود، قیمت گاز خانگی و تجاری برای سومین بار در دولت یازدهم افزایش می‌یابد. تعرفه گاز طبیعی قبلا ۳۵درصد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ارسال سناریوهای مختلف افزایش قیمت گاز به هیئت دولت خبر داد. در صورت تصویب دولت قیمت گاز برای سومین بار در دوره دولت یازدهم افزایش می‌یابد.

تعرفه گاز طبیعی در دو سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافت.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت ایران صبح دوشنبه ۲۰ اردیبهشت گفت که «سناریوهای افزایش قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری» به هیئت دولت ارسال شده است.

او با بیان این‌که «در حال حاضر هیچ گونه تغییری در تعرفه و قیمت‌های فروش گاز به مشترکان خانگی و تجاری اتخاذ نشده» گفت که در صورت تصویب یکی از سناریوهای افزایش قیمت گاز در هیات دولت، «شرکت ملی گاز این سناریو را اجرایی خواهد کرد».

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در باره میزان افزایش احتمالی قیمت گاز طبیعی توضیح بیشتری ارائه نکرد و گفت که «شرکت گاز مجری مصوبات دولت است».

این مقام مسئول در شرایطی از عدم برنامه دولت برای افزایش قیمت گاز خانگی خبر داد که رسانه‌های محلی ایلام پیش از این از افزایش قیمت گاز در این استان خبر داده بودند.

امام جمعه ایلام هفته گذشته در مراسم نماز جمعه قیمت گاز خانگی در این استان را غیر قانونی دانسته و گفته بود که مردم در وضعیت معیشتی خوبی نیستند و نباید قیمت گاز افزایش پیدا کند.

دولت حسن روحانی در دو سال گذشته دوبار قیمت گاز خانگی و تجاری را افزایش داد. نخستین بار در فرودین ۱۳۹۳ تعرفه گاز خانگی و تجاری ۲۰ درصد افزایش یافت و در مرحله دوم خرداد سال گذشته ۱۵ درصد بر قیمت گاز طبیعی افزوده شد.

در همین رابطه مجلس شورای اسلامی هم دولت را به افزایش قیمت بنزین آزاد پس از ابلاغ قانون بودجه ۹۵ موظف کرده است. علاوه بر این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هم زمستان سال گذشته گفته بود که تعرفه آب کمتر از هزینه تمام شده آن است. او خواستار افزایش قیمت آب شده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناظر

    پوست خربزه ایست زیر پای روحانی ، من بازنشسته یکسوم حقوق خود را بابت بهای اب و برق و گاز و تلفن میپردازم ، اکثریت مردم توان پرداخت ندارند .