ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمفونی زمانه

لوییجی نونو: آهنگساز سیاسی

نخستین آثار «لوییجی نونو»، آهنگساز آوانگارد و کلاسیک ایتالیایی در سبک سورئالیسم دارمشتات پدید آمده. او یک آهنگساز سیاسی است.

«لوییجی نونو» آهنگساز آوانگارد و کلاسیک ایتالیایی و یکی از موسیقیدان‌های مطرح قرن بیستم است. او در زمینه‌ تجربه‌گرایی با صدا و موسیقی، کارهای جالبی انجام داد و نظرات و انتقادات سیاسی‌اش را از راه موسیقی بیان می‌کرد.

لوییجی نونو، آهنگساز آوانگارد و کلاسیک ایتالیایی

نونو اولین کار‌هایش در سبک سورئالیسم دارمشتات قرار می‌گیرد. سبک دارمشتات به مجموعه‌ سبک‌هایی گفته می‌شود که آهنگسازان مدرسه دارمشتات در سال‌های دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ ساختند.

در دهه ۱۹۶۰ فعالیت‌های موسیقایی نونو صریح‌تر شد و به موضوعات سیاسی بحث‌انگیز پرداخت. موضوعاتی مانند هشدار در مورد فاجعه‌ اتمی، محکوم کردن جنایتکاران جنگی نازی و یا امپریالیسم آمریکا در جنگ ویتنام.

نونو در دهه‌های پایانی زندگی‌اش به تجربه‌گرایی در زمینه‌ امکانات جدید صوتی و تولید پرداخت.

امروزه نونو و تأثیر هنرش، به‌خصوص در کشورهای انگلیسی زبان، تازه در حال شناخته شدن است و بسیاری از نوشته‌هایش در باب موسیقی، هنر و سیاست هنوز به انگلیسی ترجمه نشده است. اما نفوذ کار‌هایش را بر بسیاری از هنرمندان قاره‌ اروپا می‌بینیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.