ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نظر شورای نگهبان در باره مینو خالقی تایید شد»

یک‌روز پس از دستور وزارت کشور برای شناسایی عامل انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی، فارس و تسنیم نوشتند هیات حل اختلاف قوا در موضوع ابطال آرای او حق را به شورای نگهبان داد.

خبرگزاری‌‌ فارس عصر سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت به نقل از یک نماینده مجلس نوشت هیات حل اختلاف قوا نظر شورای نگهبان در باره ابطال آرای مینو خالقی را تایید کرده است.

فارس نام این نماینده مجلس را قید نکرده اما از قول او نوشته است که تعیین تکلیف نفر جایگزین مینو خالقی بر اساس مذاکراتی خواهد بود که وزارت کشور با شورای نگهبان داشته است.

وزارت کشور پیشتر پیشنهاد کرده بود که در صورت حذف مینو خالقی، نیازی به انتخابات دوباره در اصفهان نیست زیرا منتخب ششم حد نصاب ۲۵درصد آرای ماخوذه را در دور اول کسب کرده است. نفر ششم انتخابات اصفهان، علیرضا ‌آجدانی از فهرست اصلاح‌طلبان است.

خبرگزاری تسنیم نیز با اعلام این خبر نوشت از ابتدا مشخص نشده بود که  پرونده خانم خالقی با شکایت یا به درخواست چه شخص یا نهادی به هیئت عالی اختلاف قوا رفت: «برخی منابع اعتراض خانم خالقی را عامل ارجاع پرونده به هیات عالی معرفی می‌کردند و برخی نیز معتقد بودند که این پرونده به علت اختلاف نظر دولت و شورای نگهبان به هیات مذکور رفته است.»

تسنیم می‌نویسد معلوم نیست پرونده چه نسبتی با "اختلاف قوا" داشت، زیرا نه شورای نگهبان و نه خانم خالقی هیچکدام یک قوه محسوب نمی‌شوند.

مینو خالقی برادر زاده ناصر خالقی وزیر کار و امور اجتماعی دولت دوم اصلاحات و فرزند استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان است. وجود عکس‌هایی از دست دادن او با مردها در سفر خارجی و کشف حجاب، دلایل رد صلاحیت او اعلام شده‌ و گفته‌اند شورای نگهبان بنا به محذورات شرعی و قانونی نمی‌تواند مستندات تصمیم خود را به‌صورت عمومی منتشر کند.

مینو خالقی این عکس‌ها را جعلی خوانده است. وزارت کشور روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت از فرمانده پلیس خواست  عامل یا عاملان انتشار عکس‌های منسوب به مینو خالقی را شناسایی کند.

رد صلاحیت مینو خالقی آن هم پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج، اختلاف نظری جدی بین وزارت کشور و شورای نگهبان ایجاد کرد. وزارت کشور و ستاد انتخابات می‌گویند اعتبارنامه نماینده‌ای که رای آورده باید در مجلس بررسی شود. روحانی نیز در این ماجرا جانب وزارت کشور را گرفته و در سخنرانی پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات، با احتساب مینو خالقی، از ورود ۱۸ زن به مجلس ابراز خشنودی کرد.

علی مطهری، نماینده تهران تهدید کرده که در صورت حذف مینو خالقی وزیر کشور در مجلس استیضاح خواهد شد.

بررسی موضوع مینو خالقی روز ۱۸ اردیبهشت به هیات پنج نفری حل اختلاف قوا احاله شده بود؛ هیاتی که شامل محمود هاشمی شاهرودی دبیر، محمد حسن ابوترابی فرد (نماینده مجلس) مرتضی نبوی (عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین)، عباسعلی کدخدایی (سخنگو و قائم مقام وقت دبیر شورای نگهبان)، و صمد موسوی خوشدل، از مسئولان امور حقوقی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای می‌شود

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم در حالی از تصمیم این هیات مطلع شده‌اند که قرار بود نتیجه بررسی، مستقیما به خامنه‌ای اعلام شود. این هیات هنوز رسما نظر خود را در هیج رسانه‌ای اعلام نکرده است.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • حجازی

      نظر من به نظر ایشان نزدیک تر است!

    • حمید

      احسن و احسن به تایید شورای نگهبان که در تاییداتش همواره نِگه (نگاه) به «آن» دارد!! به خصوص که «آن» متعلق به جنس مونث باشد!  

    • بهنام

      عجله کنید ، برید تو صف رای دادن و رای بدهید ، آن هم به دولت تدبیر و امید . عجله کنید تا مبادا از قافله عقب بمانید ، شناسنامه های شما به این مهر کذائی شدیدآ نیازمند است . عجله کنید ، عجله ، به نوچه های رژیم ولایت فقیه رای دهید ، عجله کنید ، زودتر ، با عجله بروید در صف ، رژیم سیاهی لشکر میخواهد ، زود باشید ، پس چرا معطلید ! عجله کنید ، زودتر ، بشتابید ، بدوید ، از سر و کول هم بالا بروید ، انگشت بزنید و ببینید که چطور به شما انگشت میزنند .........................................

    • kian

      ***شهرکوچک ما ودیگرشهرهای ایران روز نیست که جوانی خودش را ازطنااب دار آویزان نکند.***های آن ور آبمان کاش میدانستید اینجا چه جهنمی برپاست و حداقل اطلاع رسانی میکردید.جوانان ایران از حکومت این شیاطین عمامه به سر خودشان را اعد ام میکنند وشما که رسانه هستید بنگرید که چقدر متعهد بوده اید.

    • حقیقتگو

      چقدر مسخره آمیز و درحین تنفر برانگیز است به جهالت مردمانی به حقانیت انتخابات نمایشی اعتقاد داشتند و در تخیل رای دادن به این سرکار خانم و انهم از فک و فامیل های آخوندسانان به امید اینکه این سرکارخانم درمجلس آجیل مشکل گشایششان باشد حالا متوجه شده و میشوند که نه موجودیت رای دهندگان و رای آنها برای دربار علی خامنه ای گمراه بر ایران پشیزی ارزش ندارد و چندین اوباش در شورای نگهبان از نگهبانی از چپاول کردن آخوندها پاسداری میدهد خط بطلانی برروی آجیل مشکل گشایشان کشید!! انکار که شورای نگهبان آخوندی وظیفه انتخاب فضانوردان به کره امام زمان را دارد. واقعا چقدر شرم آور و از تفکر سالم وآزاد انسانی بدور است که چگونه میلیونها که در عمق فقر وذلت و اعتیاد و بیکاری فرو رفته اند و مسببین این فجایع را بدرستی می شناسند باز هم به انتخابات تمام جهل وشیطانی امید بسته اند.