ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری عامل انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی

پس از دستور وزارت کشور به نیروی انتظامی برای شناسایی عامل انتشار عکس‌های منتخب سوم اصفهان، حامد طالبی گرداننده کانال تلگرامی قیچی دستگیر شد. طالبی از همکاران سابق خبرگزاری فارس و رجانیوز است.

یک‌روز پس از دستور وزارت کشور به نیروی انتظامی برای شناسایی عوامل انتشار عکس‌های منتخب سوم اصفهان، حامد طالبی گرداننده کانال تلگرامی قیچی دستگیر شد.

حامد طالبی قبلا دبیر سرویس سیاسی فارس و همکار رجانیوز بوده است.

حامد طالبی، روزنامه‌نگار ساکن اصفهان و گرداننده کانال «قیچی»، شامگاه سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در ارتباط با انتشار "عکس‌های خصوصی مینو خالقی" بازداشت شده است. این دستگیری یک روز پس از دستور وزیر کشور به نیروی انتظامی برای شناسایی و معرفی عامل انتشار عکس‌ها صورت گرفت. آرای مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم به دلیل همین عکس‌ها از سوی شورای نگهبان باطل شده است.

حامد طالبی، دبیر سابق سرویس سیاسی خبرگزاری فارس و از همکاران پیشین سایت "رجانیوز" است.

خبرگزاری تسنیم با انتشار خبر دستگیری حامد طالبی نوشت که عکس‌های مربوطه پیش‌تر نیز در فضای مجازی در دسترس بوده‌اند و  تبادل آنها با ایمیل از سوی آشنایان خانم خالقی صورت گرفته بود. در بخشی از گزارش تسنیم آمده که «کانال قیچی» چندی پس از گردانندگی آن از سوی طالبی تعطیل شد و مشخص نیست پس از راه‌اندازی مجدد، مدیریتش هم‌چنان با حامد طالبی بوده یا یک فرد دیگر.

اما وبسایت «رجا نیوز» در واکنش به دستگیری طالبی در یادداشتی نوشت: «افشای چهره‌ای لاقید که خود را منافقانه ملتزم به اسلام می‌داند قابل تقدیر است نه مستحق دستگیری و برخورد.»

این یادداشت که امضایی ندارد، موضوع مینو خالقی را با اعلام دادستانی در مورد علت مرگ مهرداد اولادی مقایسه کرده و می‌پرسد: «چرا باید مشروب خواری و استعمال مواد مخدر از سوی چهره ورزشی معروف علنی شود اما کشف حجاب یک چهره سیاسی که قرار است در مهم‌ترین رکن قانون‌گذاری کشور فعالیت کند پرده پوشی می‌شود؟ چرا با رسانه‌های حامی مینو خالقی که مرتکب گناه کبیره شده و هیچ صلاحیتی برای گرفتن کوچکترین مسئولیتی در جمهوری اسلامی ندارد برخورد نمی‌شود؟»

شامگاه سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت و به موازات دستگیری حامد طالبی، خبرگزاری‌های تسنیم و فارس مشترکا در گزارشی فوری اعلام کردند که هیات حل اختلاف قوا در موضوع ابطال آرای مینو خالقی حق را به شورای نگهبان داده است. این در حالی است که هیات حل اختلاف قوا باید تصمیم و نتیجه بررسی‌های خود را مستقیما به دفتر خامنه‌ای ارائه کند نه به رسانه‌ها. این هیات هم‌چنان نیز تصمیم خود در بحث ابطال آرای مینو خالقی را به طور رسمی اعلام نکرده است.

مینو خالقی انتساب عکس‌های منتشره به خودش را اساسا تکذیب کرده است. دولت روحانی و وزارت کشور در ماجرای ابطال آرای منتخب سوم اصفهان، اختلاف نظری جدی با شورای نگهبان دارند و می‌گویند اعتبار نامه کسی که انتخاب شده باید در مجلس بررسی و تایید شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.