ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عزل یا استعفای استاندار خوزستان؛ پای بخشداران زن در میان است

بازنشستگی، کناره‌گیری یا برکناری استاندار خوزستان همچنان علامت سوالی است که از طرف دولتی‌ها استعفاء خوانده می‌شود و منتقدان آن را به اختلاف نظر با برخی از اعضای هیئت دولت مرتبط می‌دانند.

تغییر استاندار خوزستان در حالیکه خبرنگاران منتظر گفت‌وگوی رسانه‌ای او بودند هنوز پاسخ روشنی نگرفته است. در حالی‌که مقام‌های دولتی اصرار دارند که او از چند ماه پیش استعفاء داده بوده، برخی از رسانه‌های محلی از برکناری مقتدایی به دلیل اختلاف نظر با برخی از وزرا خبر می‌دهند.

دولت روحانی در آخرین سال فعالیتش باید هم به وعده‌هایش عمل کند و هم دل اصول‌گرایان را به دست آورد. او کدام راه را برمی‌گزیند؟

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران عصر پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت در حاشیه همایش استانداران و فرمانداران تغییر استاندار خوزستان را «درخواست استعفاء او» عنوان کرد اما دبیر حزب اعتماد ملی شاخه خوزستان، دلایل برکناری عبدالحسن مقتدایی را «متعدد و اختلاف نظر با برخی از مدیران ارشد دولت» دانست.

او در گفت‌وگو با خبرنگاران محلی یکی از دلایل برکناری مقتدایی را مخالفت وزیر صنعت، معدن و تجارت با اقدامات استاندار خوزستان در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: «او از موقعیت منطقه آزاد اروند به نفع توسعه استان بهره گرفت اما وزیر صنعت، معدن و تجارت با این ایده مخالف بود.»

در همین زمینه، پایگاه اطلاع رسانی «آراس» انتصاب هشت بخشدار زن را از دیگر دلایل افزایش مخالفت با مقتدایی عنوان کرد. استاندار خوزستان بهمن سال گذشته هشت بخشدار زن در این استان را منصوب کرد که با مخالفت مقام‌های مذهبی و سیاسی روبرو شد. قائم مقام وزیر کشور ایران در واکنش به این مخالفت‌ها گفت: «دولت به علما قول داده که نگرانی‌های آن‌ها را مدنظر قرار دهد.» در نهایت مخالفت مستقیم امام جمعه اهواز به همراه سایر ائمه جمعه سبب شد که حکم انتصاب هشت بخشدار زن به تعلیق درآید.

عبدالحسن مقتدایی

آن‌گونه که این وب‌سایت گزارش کرد؛ پس از اعلام نظر قائم مقام وزیر کشور، مقتدایی نیز از مقام خود استعفا کرده اما به دلیل نزدیکی به زمان انتخابات وزارت کشور با استعفای او موافقت نکرد.

تغییر مدیر مخابرات بر اساس نظر رهبر

در ادامه تغییر برخی از مدیران دولتی، وزیر ارتباطات و فناوری ایران دو روز پیش مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت را عزل و محمدجواد آذری جهرمی را به این سمت منصوب کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت گزارش داد که در پی گلایه‌های اخیر رهبر ایران از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی، «این وزارتخانه در نخستین گام اقدام به تغییر مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کرد». خامنه‌ای در دیدار با جمعی از معلمان ایران خواستار کنترل بیشتر بر فضای مجازی شده بود.

با این حال پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، دستور رهبر جمهوری اسلامی به رییس جمهوری برای تغییرات در بدنه دولت را «کذب محض و در امتداد سناریوی رسانه‌های معاند برای دوقطبی سازی و خط تقابل» خواند.

آیا باید منتظر تغییرات بیشتر بود؟

دولت حسن روحانی در آستانه ورود به آخرین سال فعالیت قرار دارد و مخالفت‌ها با آن شدت گرفته است. در حالی‌که اصول‌گرایان دولت را به «نادیده گرفتن اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی» متهم می‌کنند، دولت نتوانسته است که به مطالبات و وعده‌هایی که پیش و پس از انتخابات سال ۹۲ داده، عمل کند.

آنچه که مشخص است شایعه تغییر و تحول در هیئت وزیران حسن روحانی شدت گرفته و رسانه‌های حامی و مخالف دولت هر از گاهی از تغییرات احتمالی در اعضای کابینه و استانداران و فرمانداران خبر می‌دهند. در همین راستا روزنامه ایران ورزشی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت از احتمال تغییر وزیر ورزش خبر داد و روزنامه ابتکار هم مدعی شد که «تغییر و تحول در دولت به خاطر رعایت خط قرمز‌ها است».

اما سوالی که همچنان پابرجا است این است که تغییر و تحولات در آخرین سال دولت روحانی گرایشی اصلاح‌طلبانه و در راستای تحقق وعده‌های او دارد یا این‌که بر مبنای خواست و تمایل اصول‌گرایان تندرو است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حبیب

    مقتدایی یک مدیر بومی دلسوز و مقتدر و کسی که واقعا غم مردم و توسعه ی استان داشتند مقتدایی را بخاطر استقلال رای برکنار شد مقتدایی بخاطر پافشاری بر منطقه آزاد اروند و مقاومت در برابر مافیای ایرران خودرو و نعمت زاده برکنار شد مقتدایی بخاطر عمدم اعتقاد به مرکز گرایی برکنار شد شیره خوزستان را میمکند و میبرند و مردمی بدبخت بیکار و محروم برجای میگذارند ننگ بر نعمت زاده

  • شهرام

    نعمت زاده وزیر تجارت یک خائن و احمق به تمام معنا برای کشور است که احمق بودنش از چهره اش مشخصه

  • Reza

    آقای مقتدایی یک مدیر بومی موفق و دلسوز است، اقدامات او در دوره استانداری خوزستان قابل تقدیر است.به عنوان یک شهروند خوزستان از زحمات ایشان سپاسگذارم.دراین استان تاب مدیران موفق را ندارند ودلیل عدم پیشرفت استان نیز همین است.

  • بهنام

    یک استاندار بومی و فعال داشیم که اونم برکنار کردن حالا خوزستان رو کویر کنید آب کارون رو ببرید فقر و بیکاری جوانانی که روی مخازن نفتی در حال مردنن ناله دارد