ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«روستای ابیانه با سونامی گردشگری روبه‌روست»

محمد عادلی ابیانه، دهیار روستای تاریخی ابیانه گفت که این روستا با سونامی گردشگری مواجه است.

محمد عادلی ابیانه، دهیار روستای تاریخی ابیانه گفت که این روستا با سونامی گردشگری مواجه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد عادلی ابیانه، دهیار روستای تاریخی ابیانه از وقوع سونامی گردشگری در این روستای تاریخی، به ویژه در روزهای تعطیل، خبر داد.

او گفت: «پنج‌شنبه و جمعه دو هفته گذشته، حدود ۴۰ هزار گردشگر وارد این روستای تاریخی شدند». به گفته او این تعداد گردشگر همه زیرساخت‌های روستا را زیر فشار می‌گذارند. در حالیکه فضای کوچک ابیانه برای حضور این جمعیت همزمان با یکدیگر ساخته نشده است، به همین دلیل گردشگر نیز از جهاتی آسیب می‌بیند، چون فرصت تماشای بافت تاریخی را ندارد.

او با تأکید بر اینکه بافت تاریخی ابیانه در چنین موقعیت‌هایی دچار فرسایش می‌شود، گفت: «در این گونه مواقع نمی‌توانیم بسیاری از اماکن تاریخی را باز کنیم تا گردشگر از آن‌ها استفاده کند،‌ چون احتمال وارد شدن آسیب‌های جدی به آن‌ها وجود دارد».

به گفته‌ی او، مردم روستای تاریخی ابیانه معتقدند سفرها باید خرد شوند و حضور مردم در این روستا فقط منوط به روزهای تعطیل نباشد، باید مجموع روزهای هفته برای حضور گردشگران تقسیم شود.

اَبیانه روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان است. این روستا در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز، در دامنه کوه کرکس و یکی از بلندترین نقاط مسکونی در ایران است.

بافت‌های تاریخی و میراث فرهنگی ایران به شیوه‌های گوناگون در معرض خطر نابودی اند. سدسازی، جاده‌سازی و ساخت‌وسازهای بی‌رویه، توریسم، فجایع طبیعی، عدم ترمیم مداوم بناهای تاریخی، تبدیل بافت‌های تاریخی به زمین کشاورزی و غیره بخشی از عواملی هستند که باعث تخریب آثار تاریخی در ایران می‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.