ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران: در اینستاگرام و فیسبوک صفحه‌های مرتبط با مدلینگ را تحت نظر داریم

دادستان تهران گفت که حدود ۵۰ آرایشگاه، ۵۰ مزون و ۵۰ آتلیه عکاسی زیر شاخه اطلاعاتی و قضایی درآمده و دستگیری‌های انجام شده و صفحه‌هایی در فیس بوک و تلگرام بسته شده‌اند.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفت که  بر صفحه‌های فیس بوکی و اینستاگرامی مرتبط با «مدلینگ» نظارت اطلاعاتی و قضایی وجود دارد و تعدادی از آرایشگاه‌ها، مزون‌ها و آتلیه‌های عکاسی «تحت شاخه اطلاعاتی و قضایی» درآمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دولت‌ آبادی یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در نشست مشترک با قضات دادسرای جرایم رایانه‌ای گفت که دادسراهای ایران آمادگی دارند که در مبارزه با آنچه «ابتذال در فضای مجازی» خواند، «حمایت‌های قضایی جدی را به عمل آورد».

دادستان تهران گفت که سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در دو سال گذشته  برای «آرایشگاه‌ها و مزون‌های مرتبط با مدلینگ» دو پرونده با نام‌های «عنکبوت یک و دو» باز کرده و حدود ۵۰ آرایشگاه، ۵۰ مزون و ۵۰ آتلیه عکاسی زیر شاخه اطلاعاتی و قضایی درآمده است.

او اضافه کرد که در این رابطه دستگیری‌های انجام شده و صفحه‌هایی در فیس بوک و تلگرام بسته شده‌اند.

شماری از مزون‌ها و آرایشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز تبلیغ می‌کنند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مزون‌های مستقل شهروندی را «غیرقانونی» می‌داند و برای آن‌ها مجوز فعالیت صادر نمی‌کند.

دولت آبادی گفت: «می توانیم ادعا کنیم که حداقل با ضرباتی که صفحات مختلف خورده اند آنها به همین راحتی نمی توانند فعالیت کنند چرا که اشراف نظارت در صفحات اینستاگرام و فیسبوک وجود دارد».

در بهمن ۹۴، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت که دولت قصد ندارد شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام را فیلتر کند  اما اضافه کرده بود که دولت «فیلترینگ صفحات غیراخلاقی» این شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام از دی‌ماه سال ۹۳ در ایران آغاز شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.