ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: داعش در عراق و سوریه در حال عقب‌نشینی است

پنتاگون می‌گوید در عراق ۴۵درصد و در سوریه تا ۲۰درصد از مناطق تحت اشغال داعش پس گرفته شده است. مبارزه با دولت اسلامی در لیبی و سوریه از موضوعات کنفرانس جهانی وین است.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بر اساس اطلاعات پنتاگون، ائتلاف جهانی علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) موفق شده است تاکنون ۴۵ درصد از مناطق تحت کنترل داعش را بازپس گیرد. در سوریه این میزان بین ۱۶ تا ۲۰ درصد بوده است.

پیش از این اظهارات، برت مک‌گورک، نماینده ویژه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مبارزه با داعش گفت این گروه در حال عقب‌نشینی است.

به‌گفته مک‌گورک، داعش بخش بزرگی از ذخایر نفتی و پول نقد خود را از دست داده است.

او بر اهمیت پایان درگیری‌ها میان رژیم بشار اسد و مخالفان میانه‌رو تأکید کرد و گفت تا زمانی که اپوزیسیون سوریه با رژیم این کشور در جنگ است نمی‌تواند با داعش مبارزه کند.

دو سال حمله هوایی به مواضع داعش

داعش در تابستان ۲۰۱۴ مناطق تازه‌ای را در عراق و سوریه اشغال کرد. در عراق داعش با مقاومت اندک نیروهای امنیتی این کشور مواجه شد و در سوریه از هرج و مرج ناشی از جنگ داخلی این کشور استفاده کرد.

از ماه اوت ۲۰۱۴ ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا با حملات هوایی وارد نبرد با داعش شد و همزمان آموزش نیروهای محلی برای مبارزه با داعش را آغاز کرد.

در عراق داعش هنوز شهر مهم موصل و همچنین فلوجه در استان انبار را در اختیار دارد. در سوریه شهر رقه در کنترل کامل داعش است.

کنفرانس وین درباره سوریه و لیبی

در وین، پایتخت اتریش در حال حاضر کنفرانسی برای بررسی جنگ در سوریه و اوضاع لیبی با حضور نمایندگان ۲۰ کشور در جریان است. این کنفرانس را جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه تدارک دیده‌اند.

کنفرانس وین روز گذشته، دوشنبه ۱۶ مه / ۲۷ اردیبهشت، به وضعیت لیبی پرداخت و در پایان روز بیانیه‌ای را به امضا رساند که بر اساس آن کشورهای شرکت‌کننده آمادگی خود را اعلام کردند که با لغو تحریم فروش تسلیحات به لیبی، مصوبه سازمان ملل، به دولت وحدت ملی این کشور سلاح برسانند تا بتواند با داعش وارد نبرد شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    اگر برای هر دفعه ای که این حرفها را میزدند یک تومن به ما میدادند حالا میلیونر بودیم.سروکله ما شده شیره کش خونه ، خامنه ای و اوباما و پوتین و Xi Jinping (ببخشید اسمش را نمیدونم چطوری به فارسی بنویسم) ودم و دستگاهشان فقط دارن سر ما مردم را شیره میمالند.در یک کلمه خلاصه بشنو و باور نکن