ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مالدیو روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد

دولت مالدیو می‌گوید سیاست‌های جمهوری اسلامی در خاورمیانه به صلح و ثبات منطقه آسیب می‌رساند و صلح این منطقه به منافع مالدیو نیز مربوط است. به همین دلیل روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع می‌کند.

دولت مالدیو به‌دلیل «زیان‌بار» خواندن سیاست‌های ایران در خاورمیانه، روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی قطع کرد.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه مالدیو چهارشنبه ۱۸ مه / ۲۹ اردیبهشت در بیانیه‌ای نوشت سیاست‌های ایران در خاورمیانه برای صلح و امنیت منطقه مضر است و این کشور باید به توصیه‌های سازمان همکاری اسلامی عمل کند.

سیزدهمین نشست کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که فروردین‌ماه سال جاری در استانبول برگزار شد در بیانیه پایانی خود بندهایی در محکومیت ایران و نیز حزب‌الله لبنان داشت و ایران را متهم به مداخله در امور دیگران کرده بود. در این بیانیه همچنین حمله به ساختمان‌های دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد محکوم شده بود.

آسوشیتدپرس نوشته است قطع روابط دیپلماتیک مالدیو با ایران نشانه‌ای از نزدیکی این کشور به عربستان سعودی است.

عربستان سعودی در پی به آتش کشیدن ساختمان سفارت و کنسولگری‌اش در تهران و مشهد در دی‌ماه سال گذشته، کلیه روابط خود با ایران را قطع کرد. حمله به ساختمان‌های دیپلماتیک عربستان سعودی در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه به دست عربستان صورت گرفت.

در پی آن بحرین، سودان، سومالی و جیبوتی نیز روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کردند و کویت، اردن، امارات متحده عربی و قطر روابط دیپلماتیک خود با ایران را کاهش دادند. سازمان ملل هم حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.