ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک فعال حقوق اقلیت‌های دینی در مصر

مقامات مصری مینا ثابت، فعال حقوق اقلیت قبطی و مسئول گروه‌های مذهبی و اقلیت‌ها در کمیسیون مصری حقوق و آزادی‌ها (ECRF) را بازداشت کردند.

مقامات مصری مینا ثابت، فعال حقوق اقلیت قبطی و مسئول گروه‌های مذهبی و اقلیت‌ها در کمیسیون مصری حقوق و آزادی‌ها (ECRF) را بازداشت کردند.

مینا ثابت، فعال حقوق بشر در مصر

به‌گزارش سایت روزنامه لوموند فرانسه، دعا مصطفی، وکیل مینا ثابت گفته است او پنج‌شنبه ۱۹ مه / ۳۰ اردیبهشت در محل سکونتش در قاهره بازداشت و برای بازجویی به سازمان امنیت ملی منتقل شد.

اتهامات این فعال حقوق بشر تحریک به فعالیت‌های تروریستی در اینترنت و تحریک به تظاهرات عنوان شده است.

مینا ثابت در آخرین گزارشی که در ماه مارس منتشر کرد خواهان لغو قوانین محدودکننده ازدواج در کلیسای ارتدوکس مصر شده بود. او همچنین از تظاهرات ۲۵ آوریل / ۶ اردیبهشت حمایت کرده بود. این تظاهرات علیه واگذاری تیران و صنافیر، دو جزیره مصر در دریای سرخ به عربستان سعودی برگزار شد. در این تظاهرات و تجمع پنج روز قبل از آن نزدیک به ۳۰۰ نفر از شهروندان مصر از گروه‌های سکولار و چپ دستگیر شدند.

این تظاهرات بزرگ‌ترین اعتراض ضد دولتی در مصر از زمان روی کارآمدن عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور بود.

سازمان عفو بین‌الملل بازداشت نیما ثابت را محکوم کرده است. عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای گفته است: «این‌ها فعالانی هستند که فعالیتشان مسالمت‌آمیز است و مسئولان حاکم باید اجازه دهند که آن‌ها بدون ترس از آزار و یا حتی زندانی شدن به فعالیت خود ادامه دهند.»

از زمان روی کار آمدن ارتش در ژوئیه ۲۰۱۳ و انتخاب عبدالفتاح السیسی به‌عنوان رئیس جمهوری مصر در ماه مه ۲۰۱۴، نقض حقوق بشر در این کشور بیشتر شده است. پس از سرکوب اخوان‌المسلمین و و انقلابیون، سازمان‌های مستقل که این اعمال را مستند می‌کنند زیر فشار قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.