ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرویز کلانتری، نقاش و نویسنده ایرانی درگذشت

کلانتری از نقاشان مکتب سقاخانه‌ است. تابلوی «شهر ایرانی از نگاه نقاش ایرانی» او در مقر سازمان ملل نصب شده است. پرویز کلانتری جمعه ۳۱ اردیبهشت در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

پرویز کلانتری، هنرمند نقاش و نویسنده شامگاه جمعه ۳۱ اردیبهشت در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، فرح خانلو همسر کلانتری با تأیید این خبر گفت که او از سال ۹۳ در پی عارضه مغزی و قلبی دچار ضعف بدنی شده بود.

کلانتری از نقاشان مکتب سقاخانه‌ است. آثاری از او در کتاب‌های درسی منتشر شده بود که بر شهرت او افزود. از آن جمله می‌توان به نقاشی‌های درس‌هایی چون «روباه و خروس»، «مرغابی و لاک‌پشت» و «روباه و زاغ» اشاره کرد.

تابلوی «شهر ایرانی از نگاه نقاش ایرانی» او در مقر سازمان ملل نصب شده است.

کلانتری اول فروردین ۱۳۱۰ در زنجان متولد شد و در سه سالگی به تهران رفت. او در سال ۱۳۳۸ در رشته هنرهای تجسمی از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل شد و مدتی در این دانشکده و همچنین کالج هنری کودکان در کالیفرنیا ایالات متحده مشغول به کار شد.

او در انتشاراتی فرانکلین، نشریه پیک و مدتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار ‌کرد.

کلانتری در حوزه نویسندگی و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت داشت و از او کتاب‌های «ولی افتاد مشکل‌ها»، «چهار روایت»، و «نیچه نه، فقط بگو مشد اسماعیل» منتشر شده است.

به گفته همسر او، مراسم تشییع پیکر کلانتری دوشنبه سوم خرداد برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.