ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتصاب غذای محمد‌صدیق کبود‌وند با وجود وخامت حالش

محمد صدیق کبودوند، فعال حقوق بشر و رییس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، با وجود وخامت حالش و انتقال از زندان به بیمارستان و از بیمارستان به زندان، همچنان در اعتصاب غذاست.

محمد‌صدیق کبودوند، فعال حقوق بشر و رییس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، با وجود وخامت حالش و انتقال از زندان به بیمارستان و از بیمارستان به زندان، همچنان در اعتصاب غذاست.

او روز دوم خرداد ماه از بیمارستان طالقانی تهران به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا (ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، این زندانی سیاسی در اولین روز خرداد و به دنبال وخامت حالش پس از ۱۳ روز اعتصاب غذا به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شده بود.

پریناز باغبان حسنی، همسر این روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر زندانی، بیست و نهم اردیبهشت ماه به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته بود که محمد‌صدیق کبودوند اعتصاب غذای نامحدودش را در اعتراض به پرونده‌سازی‌های جدید از روز نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز کرده است: «ایشان از زمستان سال گذشته سه بار به دادسرا احضار شده و هر بار اتهامات جدیدی را تفهیم کرده‌اند. ایشان هم همه این اتهام‌ها را غیرواقعی دانسته و در اعتراض به این مساله و هم این‌که تجمیع جرایم در پرونده‌شان اعمال نشده دست به اعتصاب غذا زده است.»

شاهدان عینی به هرانا گفته‌اند که وضعیت جسمی محمد‌صادق کبودوند "بسیار وخیم" است.

او در زندان به بیماری‌های متعددی همچون بیماری‌های قلبی و عروقی و پروستات دچار شده است.

محمدصدیق کبودوند در تیر ماه ۱۳۸۶ بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ۱۰ سال حبس و به اتهام "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" به یک‌ سال زندان محکوم شد.

شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم ۱۰ سال حبس را تایید کرد.

انتشار هفته‌نامه پیام مردم از دیگر موارد اتهامی محمدصدیق کبودوند بود و دادگاه عمومی و انقلاب سنندج او را به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب به یک سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه محکوم کرد. پروانه انتشار پیام مردم هم باطل شد.

دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت حبس یک ساله او را به شش ماه کاهش داد.

پرونده‌ دیگری که برای این فعال مدنی زندانی باز شده است، مربوط به انتشار کتابچه‌ای در مورد زنان و نقض حقوق آنان در ایران است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.