ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیما بابایی، فعال مدنی، بازداشت شد

نیروهای امنیتی شامگاه چهارشنبه ۵ خرداد به منزل شیما بابایی رفتند و پس از تفتیش خانه،‌ او را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی شامگاه چهارشنبه ۵ خرداد به منزل شیما بابایی رفتند و پس از تفتیش خانه،‌ او را بازداشت کردند.

شیما بابایی، فعال مدنی

مأموران امنیتی که به خانه شیما بابایی مراجعه کردند از اطلاعات سپاه پاسداران بودند. آن‌ها حکم جلب او را داشتند و وسایل شخصی او به همراه تمامی تلفن‌های خانواده‌اش را ضبط کردند.

این فعال مدنی به بند دو ـ الف زندان اوین منتقل شد.

شیما بابایی ۲۱ سال سن دارد. او دانشجوی مهندسی عمران است و با خانواده زندانیان سیاسی و اعدام‌شدگان در ارتباط بود و در تجمعات مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران نیز شرکت کرده بود.

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی، جان‌باختگان و مدافعان حقوق‌بشر، در پاییز سال گذشته به نشانه اعتراض روزهای دوشنبه در مقابل دفتر لاستیک دنا در میدان ونک تهران جمع می‌شدند. آن‌ها روزهای شنبه نیز با تجمع در مقابل زندان اوین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی می‌شدند اما صبح روز شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ تعدادی از این فعالان مدنی معترض در مقابل ساختمان دنا و تعدادی در مقابل زندان اوین بازداشت و به بازداشتگاه‌های مختلفی منتقل شدند.

از اتهامات شیما بابایی اطلاعی در دست نیست.

ابراهیم بابایی، پدر شیما بابایی از زندانیان سیاسی پیشین و از مجروحان جنگ ایران و عراق است که به مدت پنج سال در زندان اوین زندانی بوده است. او پس از حوادث عاشورای سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات خیابانی به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علیرضا

    متاسفانه مردم شدن گوشت قربونی ما بین دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا که فقط به دنبال کنترل قدرت و ثروت مملکت هستند و اصلا مردم براشون مهم نیستند