ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرهادی و بازیگرانش وارد تهران شدند؛ استقبال پرشور مردم

برگزیدگان ایرانی جشنواره فیلم کن به تهران برگشتند. انبوهی از مردم به استقبال آنان شتافته بودند. فرهادی در پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها گفت به این شرایط عادت کرده.

اصغر فرهادی، سینماگر سرشناس ایرانی همراه با شهاب حسینی و ترانه علیدوستی و برخی دیگر از عوامل فیلم «فروشنده» که در جشنواره فیلم کن جایزه بهتریبن فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را به دست آورده و برای سینمای ایران افتخارآفرین شده بود، وارد فرودگاه خمینی در تهران شدند. انبوهی از مردم از هنرمندانشان استقبال کردند.

اصغر فرهادی و بازیگران فیلمش در میان گروهی از استقبال‌کنندگان

ساعت ۱/۱۰ بامداد جمعه ۷ خرداد عوامل فروشنده از فرانسه به تهران بازگشتند. ابتدا انبوه مردم را به سوی ورودی ب هدایت کردند، اما ناگهان اعلام کردند که مسافران کن از وردی آ وارد می‌شوند. مردم، همراه با سینماگرانی مانند امین تارخ، رخشان بنی‌اعتماد، علیرضا تابش، حبیب ایل‌بیگی، حبیب رضایی، محمدرضا دلپاک و کامران ملکی به استقبال اصغر فرهادی و بازیگران و دست‌اندرکاران فیلم «فروشنده» شتافتند.

اصغر فرهادی در جمع خبرنگاران حاضر شد و از استقبال پرشور مردم سپاسگزاری کرد. او وعده داد که در آرامش، در یک نشست خبری که قرار است دوشنبه، ۱۰ خرداد برگزار شود به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهد.

پس از موفقیت فیلم «فروشنده» و درخشش سینمای ایران در جشنواره فیلم کن، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی گفته بود به دلیل کمک مالی یک بنیاد سینمایی در جشنواره فیلم دوحه و مشارکت کمپانی فرانسوی ممنتو در تهیه فیلم «فروشنده» نمایش عمومی این فیلم در ایران بررسی می‌شود.

روزنامه «کیهان» چاپ تهران هم اصغر فرهادی را متهم کرده بود که در فیلم «فروشنده» مفاهیمی مانند غیرت و ناموس‌پرستی و دفاع از حریم خانواده را به چالش کشیده است.

اصغر فرهادی در فرودگاه خمینی در تهران در پاسخ به چنین حاشیه‌سازی‌ها و اتهاماتی گفت: « این جو برای من تمام می‌شود و به چنین شرایطی عادت کرده‌ام.»

شهاب حسینی که به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را به دست آورده، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره این موفقیت گفت: «تلاشمان را کردیم که نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران باشیم و این اتفاق افتاد. من به شادی مردم خوشحالم. البته شادی فقط این نیست که دائما فیلم خنده‌دار بسازیم. همین که بتوانیم با موفقیت‌هایمان شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم اتفاق مثبتی است.»

خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که مردم مدام نام اصغر فرهادی و شهاب حسینی را فریاد می‌کردند.

استقبال ظاهراً بدان حد بود که هنرمندان نمی‌توانستند از فرودگاه خارج شوند. مأموران انتظامی آن‌ها را به گوشه‌ای هدایت کردند و سپس یک به یک به میان مردم رفتند و به احساسات آن‌ها پاسخ دادند.

در همان حال عده‌ای شعار می‌دادند: «اصغر دوستت داریم.»

ترانه علیدوستی، یکی دیگر از بازیگران فیلم «فروشنده» به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته که انتظار چنین استقبال پرشوری را نداشته است.

ستار اورکی سازنده‌ موسیقی فیلم «فروشنده» و کاوه سجادی حسینی، دستیار اول کارگردان در بین استقبال‌کنندگان حضور داشتند.

[sliderpro id="132"]

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.