ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کارگر در خوزستان خودسوزی کرد

این کارگر ۳۰ ساله شهرداری شهر شادگان شش ماه حقوق و مزايای ماهيانه نگرفته بود و نياز مبرم به پرداخت هزينه روزمره زندگى خانواده‌اش داشت. فشار زندگی او را به سوی خودسوزی کشاند.

یک کارگر ۳۰ ساله شهرداری شهر شادگان در استان خوزستان به‌دلیل آن‌که شش ماه دستمزد نگرفته بود دست به خودسوزی زد.

فعالان حقوق بشر خوزستان نام این کارگر را اسماعيل شاوردى (خنافره) عنوان کرده و گفته‌اند او روز گذشته، جمعه هفتم خردادماه خودسوزی کرده است.

اسماعيل شاوردى متأهل و تنها نان‌آور خانواده است. عدم دريافت حقوق و مزايای ماهيانه و نياز مبرم او به پرداخت هزينه روزمره زندگى خانواده‌اش فشار زندگى را بر او بیشتر کرده و موجب خودسوزی او شده است.

بیشتر كارگران شهردارى شادگان، از جمله اسماعيل شاوردى، به‌دليل عدم پرداخت حقوق خود هفته گذشته اعتصاب كردند اما مسئولان شهردارى تاکنون پاسخی به خواسته‌هاى آن‌ها نداده‌اند.

شرایط دشوار زندگی یکی از عوامل اصلی خودسوزی‌ها در ایران است. طی ماه‌های اخیر، چندین مورد از خودسوزی کارگران به دلیل شرایط دشوار کار، عدم پرداخت حقوق و دستمزد و اختلافات با کارفرما گزارش شده‌ است.

خودسوزی کارگران، جدای از انگیزه‌های متفاوت آن‌ها در اقدام به این نوع خودکشی، عموماً در میان کارگران با قرارداد موقت، بیشتر بوده است. آخرین آمارها در ایران حاکی از آن است که ۹٣ درصد کارگران با قرارداد موقت کار می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Hassan Majd

    واقعا که تاسف آوراست.علاوه بر خودش خانواده اش را هم سوزاند آنهم چه سوزاندنی.....که تا آخر عمر دست به گریبان این مصییبت اند...جناب روحانی حالا کلیدت را بسوی کسانی پرت کن که ثروت این مردم بدبخت را به تاراج میبرند.تاجان به لب نرسد دست به چنین کاری زده نمیشود....از روز اول که مردم فریبت راخوردند وبه شما که از زیر عبای خاتمی بیرون آمده ورای مردم راگرفتی پیش بینی میشد که این فاجعه ها هرروز تکرار شود .اگر ذره ای انسانیت دروجودت نهفته همین فردا به عنوان اینکه یک تدارکاتچی بیشتر نیستی استعفا بده !!کاری که خاتمی نکرد شما انجام بده....شما در پیشگاه باریتعالی باید پاسخگوی جان این کارگر زحمتکش وخانواده اش باشی...نمیدانم چند بار از این ضرب المثل را شنیده یا تکرار کرده ای که:چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است.چراغ ایرانی را صرف روشن کردن خانه بیگانه نکن....زندگی ومعیشت کارگر.....معلم بازنشسته ..و......را مجددابرسی کن به دروغ اعلام نکن که تورم چهارده درصد است تا دستت باز باشد وبه حقوق کارکنان چهارده درصد اضافه کنی در صورتیکه میدانی این آمار خطاست.....اگر باور نداری سری به حقوق باز نشستگان سال هشاد بزن که در سال جاری هنوز زیر یک و نیم حقوق میگیرند که بعضی از این عزیزان در سن کهولت هنوز مستاجر وتنها حقوق بگیر خانواده است...واین درحالیست که اعلام کرده اند خط فقر مطلق برای یک خانواده چهار نفره سه میلیون ودویست میباشد...با پوزش از پرستاران وکارگران که نمیدانم وضعییت حقوقی آنها چگونه است آموزش وپرورش را مثال زدم که در جریانم ........جناب روحانی تعهدت را نسبت به مردمت انجام بده