ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون هنری ارشاد: خصوصی‌سازی هنر موفقیت‌آمیز بوده است

بودجه دولت برای عرصه‌های متنوع هنری کافی نیست. علی مرادخانی می‌گوید باید جشنواره‌های هنری و تئاتر و موسیق کشور به بخش خصوصی واگذار شود.

علی مرادخانی معاون فرهنگی ارشاد اسلامی اعلام کرده که بودجه‌ای که دولت برای هنر اختصاص داده کافی‌ نیست. خصوصی‌سازی به گمان او یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران اقتصاد هنر در ایران است. به گفته این مقام مسئول وظیفه دولت به نظارت بر تولیدات هنری و نحوه برگزاری جشنواره‌ها محدود می‌شود.

علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد اسلامی

علی مرادخانی در گفت‌و‌گویی که روزنامه فرهیختگان با او انجام داده از پیشرفت خصوصی‌سازی در عرصه هنر در ایران اظهار رضایت کرده است.

او می‌گوید عرصه هنر گسترده است و امکانات بیشتری می‌بایست به معاونت هنری ارشاد تعلق بگیرد. بیمه و مستمری هنرمندان همچنان چالش بزرگی‌ست.

علی مرادخانی گفته است: «ما امیدواریم امسال بتوانیم بودجه را نسبت به سال‌های آینده افزایش دهیم.»

او به رشد تماشاخانه‌های خصوصی نیز اشاره کرده است. به گفته مرادخانی تهیه‌کننده‌های تئاتر می‌بایست برای درآمدزایی چابک‌تر عمل کنند.

علی مرادخانی به اختلافات بین علی رهبری، رهبر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران با بنیاد رودکی با منابع مالی مبهم اشاره کرد و گفت که وزارت ارشاد بر عملکرد بنیاد رودکی نظارت دارد.

علی رهبری در اعتراض به دخالت‌های بنیاد رودکی، عدم پرداخت به موقع دستمزد نوازندگان و همچنین رویکردهای اطلاعاتی از رهبری ارکستر سمفونیک تهران کناره گرفته بود. مذاکرات او با وزارت ارشاد هم بی‌فایده بود. علی مرادخانی می‌گوید بودجه‌ای برای احیای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی به بنیاد رودکی تعلق نگرفته و این بنیاد که یک نهاد نیمه‌دولتی‌ست به درآمدهای خودش متکی‌ست.

به گفته علی مرادخانی یکی از چالش‌ها در عرصه هنر ایران نحوه برگزاری جشنواره‌های هنری‌ست. او امید دارد که در آینده بخش خصوصی و خانه‌های صنفی مانند خانه سینما، تئاتر و موسیقی برگزاری این جشنواره‌ها را زیر نظر دولت به عهده گیرند. او اما نگرانی‌هایی هم دارد: «جشنواره‌ها باید به بخش خصوصی سپرده شود. اما ممکن است که کسانی که این جشنواره‌ها را برگزار می‌کنند متمایل به جریان خاصی باشند. طبعاً اگر دولت در این زمینه نظارت و دخالت داشته باشد این اتفاق نخواهد افتاد. »

یکی از این جشنواره‌ها، دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست بود که شامگاه روز گذشته به پایان رسید و اعتراض آمریکا، بریتانیا و آلمان و همچنین یونسکو را سبب شد. دولت روحانی ادعا کرده بود که در برگزاری این جشنواره یهودستیز دخالتی نداشته، اما در اختتامیه آن مجید مولانوروزی، مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی شرکت کرده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    بهتره مسجد ها و حو ه های علمیه. و مراکز به اصلاح اسلامی رو هم خصوصی سازی بکنید که از بودجه ملت تغزیه نشن.