ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مار پیتون، جایزه یک وب‌سایت خرید غذا

تعیین مار پیتون به عنوان جایزه برای برنده بازی آنلاین مار و پله در یک وب‌سایت فروش غذای اینترنتی، خشم و نگرانی حامیان حقوق حیوانات را برانگیخته است.

جایزه در نظر گرفته شده برای برنده بازی آنلاین مار و پله در یک وب‌سایت فروش غذای اینترنتی، خشم و نگرانی حامیان حقوق حیوانات را برانگیخته است.

این وب‌سایت برای بازی‌ها و مسابقه‌هایی که به منظور جلب مخاطب و مشتری بیش‌تر برگزار می‌کند، جوایزی از جمله پلی استیشن چهار، ساعت اپل و "مار پیتون" در نظر گرفته است.

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست، پیشتر درباره شرایط اعلام چنین جایزه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرده و به خبرگزاری مهر گفته بود که این سازمان تا به حال برای چنین جایزه‌ای مجوز مستقل صادر نکرده است.

علی تیموری اما اظهار‌نظر نهایی در این مورد را به بعد از پیگیری‌های بیش‌تر موکول کرده بود.

او اما پس از پیگیری‌های بیش‌تر، جایزه این مسابقه را قانونی دانسته و گفته است: «این سایت مار یاد شده را از شرکتی تهیه خواهد کرد که مجوزهای قانونی دارد اما این موضوع را روی سایت به درستی اطلاع‌رسانی نکرده که پس از پیگیری ما آن را اصلاح کرد.»

این شرکت اینترنتی نیز در واکنش به انتقادات حامیان حقوق حیوانات در توضیحی در صفحه مربوط به جوایز سایت خود، با معرفی این شرکت به عنوان یکی از حامیان حقوق حیوانات اعلام کرده که «پیش از انتخاب این جایزه، بررسی های لازم را انجام داده است.»

تیموری همچنین در رابطه با مجوزهای لازم برای این جایزه گفته است: «فروشگاهی که مار را به این سایت تحویل خواهد داد همه مجوزهای قانونی را دارد و جایزه مسابقه نیز از طبیعت صید نشده و در اسارت پرورش یافته است.»

او البته نگهداری از این قبیل حیوانات خانگی را مستلزم اخذ مجوز از سازمان محیط زیست دانست.

مهراد عبدالرزاق، مدیر بازاریابی سایتی که قرار است به مشتری برنده مسابقه‌اش مار پیتون جایزه بدهد هم در واکنش به انتقاد‌ها علیه این شرکت گفته است: «ما مار بال پیتون را از کسانی تهیه می‌کنیم که همه مجوزهای لازم را دارند و لینک آن‌ها را هم روی سایت‌مان گذاشته‌ایم.»

او درباره مجوزهای لازم برای نگهداری این مار هم گفته است: «فرایندهای قانونی مربوط به مجوزهای نگهداری را مجموعه فروشنده اصلی انجام می‌دهد. برای کسی هم که برنده شود و از میان جوایز، مار را انتخاب کند، باید مجوز نگهداری صادر شود و برای او یک گواهی صادر خواهد شد که نشان می‌دهد این مار پرورشی بوده و از طبیعت گرفته نشده است و فروشش هم مجاز است. به این ترتیب نگهداری این مار هم نه قاچاق از طبیعت که همچون نگهداری ماهی در آکواریوم است و اساسا فرقی ندارد.»

عبدالرزاق هدف از این جایزه را «تلاش برای ایجاد روش‌های خلاقانه برای سرگرمی مخاطب» و نیز «نشان دادن راحتی خرید اینترنتی» عنوان کرده است.

حالا باید دید فعالان حقوق حیوانات در ایران از این پاسخ‌ها قانع خواهند شد یا تعیین مار پیتون به عنوان جایزه همچنان مورد اعتراض آنان قرار خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.