ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بنای تاریخی میدان حسن‌آباد تهران دچار حریق شد

یک انبار کاموا در یکی از بناهای تاریخی میدان حسن‌آباد آتش گرفت. آتش‌نشانان حریق را مهار کردند. بنا ظاهراً آسیب ندیده است.

یکی از ساختمان‌های گنبددار و تاریخی میدان حسن‌آباد تهران دچار حریق شد. آتش‌نشانان موفق شدند شعله‌های سرکش را مهار کنند. نمای این بنای تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، ظاهراً چندان آسیب ندیده است.

یکی از بناهای تاریخی میدان حسن‌آباد تهران

ساعت ۱۴/۵۳ پنجشنبه ۱۳ خرداد یک انبار کاموا به مساحت ۴۰ متر مربع که در طبقات بالایی یکی از عمارت‌های گنبددار میدان حسن‌آباد واقع شده بود، آتش گرفت. شعله‌های آتش به سقف کاذب سرایت کرده بودند و این احتمال وجود داشت که این بنای تاریخی از بین برود. جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که آتش‌نشانان برای حفط این بنای تاریخی به کانون آتش زدند و آتش را مهار کردند. مکنده‌هایی دود را تخلیه کردند و ظاهراً این بنای تاریخی خسارت چندانی ندیده است.

در این حادثه کسی مجروح نشده و هنوز خسارات آن برآورده نشده است. معلوم نیست انبار به چه کسی تعلق داشته. دلیل حریق هم هنوز مشخص نشده.

میدان حسن آباد از میدان‌های تاریخی و بخشی از بافت تاریخی و سنتی به جای مانده از دوران قاجاریه در تهران است.

تا سال ۱۳۱۷ در این میدان یک گرمابه قرار داشت که مردم گمان می‌کردند از تون آن صدای «سوختم، سوختم» می‌آید. کسی به این گرمابه نمی‌رفت تا اینکه تعطیل شد و به جای آن یک ایستگاه آتش‌نشانی احداث شد.

ساختمان‌های چهارطرف میدان را قلیچ باقلیان ساخته و مهندس محاسب آن، معمار برجسته ارمنی لئون تادوسیان بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.