ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ صدها پناهجوی دیگر در آب‌های مدیترانه

دریای مدیترانه همچنان از پناهجویان قربانی می‌گیرد. در تازه‌ترین رویدادها، بیش از ۱۰۰ جنازه در سواحل لیبی پیدا شده است. گفته می‌شود آن‌ها پناهجویانی هستند که در چند روز اخیر به‌هنگام عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند. در جزیره «کِرت» یونان نیز جنازه چهار پناهجو را یافته‌اند. ۱۰۰ نفر دیگر نیز در این رویداد ناپدید شده‌اند.

در سواحل لیبی بیش از ۱۰۰ جنازه از آب گرفته شد. آن‌ها احتمالاً پناهجویانی بودند که قایق‌هایشان در چند روز اخیر دچار سانحه شده و جان خود را از دست داده‌اند. در یک حادثه دیگر در جزیره یونانی «کِرت» چهار نفر غرق شدند. ۱۰۰ نفر نیز در این رویداد ناپدید شده‌اند.

در روزهای اخیر در سواحل لیبی چندین حادثه برای قایق‌های حامل پناهجویان رخ داده است.

آن‌طور که نیروی دریایی لیبی می‌گوید ۱۰۴ جنازه که احتمالاً پناهجویان هستند از آب گرفته شده‌اند. کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان معتقد است که حدود ۷۰۰ نفر غرق شده‌اند، از جمله ۴۰ کودک.

بر اساس گفته‌های بازماندگان، سه قایق پناهجویان سواحل لیبی را به سمت ایتالیا ترک کرده بودند که هر سه بر اثر سانحه غرق شدند. این‌که آیا جنازه‌های پیداشده متعلق به این سه قایق هستند، نیروی دریایی لیبی چیزی نگفته است.

گارد ساحلی یونان نیز گفته است یک قایق با صدها سرنشین پناهجو در سواحل جزیره «کِرِت» غرق شده است.

در این حادثه بیش از ۳۴۰ پناهجو نجات یافتند. بسیاری از آن‌ها بر نیمه قایق در حال غرق شدن جای گرفته بودند. سازمان بین‌المللی مهاجرت و رسانه‌های یونان گزارش داده‌اند که در قایق بزرگ ۷۰۰ نفر را با خود حمل می‌کرد.

بر اساس اطلاعات گارد ساحلی ایتالیا این قایق ظهر پنج‌شنبه توسط یک کشتی تجاری ایتالیایی شناسایی شد و چهار قایق که در آن نزدیکی بودند به سمت آن حرکت کردند. صبح امروز جمعه ۳ ژوئن / ۱۴ خرداد یکی از قایق‌های کمکی خبر داد که قایق مورد نظر غرق شده است.

بالگردها و مأموران گارد ساحلی برای یافتن قایق‌های احتمالی دیگری که حادثه دیده‌اند، در جست‌وجو در این منطقه هستند.

از هویت پناهجویان اطلاعاتی منتشر نشده و هنوز معلوم نیست که این قایق از کجا سفر خود را آغاز کرده است.

به‌دلیل بهتر شدن هوا و آرامش دریا، در حال حاضر بسیاری از پناهجویان از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا می‌رسانند. پس از بسته شدن مرزهای بالکان بسیاری از پناهجویان باز هم از سواحل لیبی به سوی اروپا حرکت می‌کنند. قاچاقچیان بین‌المللی انسان پناهجویان را از ترکیه و مصر به «کِرِت» می‌برند و از آن‌جا به ایتالیا می‌رسانند.

در پنج روز گذشته ۱۸۰ پناهجو به این جزیره رفته‌اند. قایق آن‌ها نیز نجات یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرکر

    کلا آدم ها در این جهان درجه بندی دارند . انسان های سیاه آفریقا درجه آخر هستند . بخاطر همین باید خیلی بیشتر از خاورمیانه ای ها در دریا غرق شوند و بمیرند تا شاید خبری ازشون در رسانه ها درج بشه ! آن هم کلی و بدون جزییات . بدون داستانشون که کی بودند و از کجا می آمدند و چرا می آمدند !