ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از ۷ سال زندان، مصطفی تاج‌زاده آزاد شد

مصطفی تاج‌زاده ،معاون سیاسی وزارت کشور در دولت محمد خاتمی ، در آستانه جنبش اعتراضی به نتیجه اعلام شده انتخابات سال ۱۳۸۸ دستگیر شده بود.

مصطفی تاج‌زاده از زندانیان سیاسی و سیاست‌مداران مرتبط با دولت اصلاح‌طلب محمد خاتمی، پس از تحمل ۷ سال زندان آزاد شد.

بامداد شنبه ۱۵ خرداد فخرالسادات محتشمی پور، همسر تاج‌زاده خبر آزادی او را تأیید کرد.

مصطفی تاج‌زاده ،معاون سیاسی وزارت کشور در دولت محمد خاتمی ، در آستانه جنبش اعتراضی به نتیجه اعلام شده انتخابات سال  ۱۳۸۸ دستگیر شده بود.

او عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت ایران اسلامی است.  تاج‌زاده روز ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - یک روز بعد از انتخابات ۸۸ - به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به شش سال حبس محکوم شد.

پس از تأیید حکم شش سال حبس در دادگاه تجدیدنظر، این زندانی سیاسی تمام مدت حبس خود را در شرایطی جدا از دیگر زندانیان سیاسی در سلول‌های انفرادی زندان اوین سپری کرده است.

تاج‌زاده قرار بود پس از پایان محکومیت شش ساله در اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ آزاد شود اما در ایام حبس به دلیل نامه‌نگاری‌های انتقادی به رهبر ایران از درون زندان، با شکایت سپاه پاسداران، به تبلیغ علیه نظام متهم شد.

تاج‌زاده با عدم حضور در دادگاهی که در خرداد ۱۳۹۳ برگزار شد، دادگاه را غیرعلنی و غیرقانونی خواند. تاج‌زاده در ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس دیگر محکوم شد.

افزایش دوران حبس تاج‌زاده در حالی صورت گرفت که به گفته امیر حسین‌آبادی‌، وکیلش، با توجه به قانون مجازات مصوب سال ۱۳۹۲ یک سال از میزان محکومیتش بایستی کاسته می‌شد و در سال ۱۳۹۳ باید آزاد می‌شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.