ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هند: پنج مرد شرکت‌کننده در تجاوز جمعی به یک زن گردشگر مجرم شناخته شدند

۹ مرد در سال ۲۰۱۴ به یک زن دانمارکی در شهر دهلی نو تجاوز کردند. اکنون دادگاه پنج نفر از آن‌ها را مجرم شناخته است.

دادگاهی در دهلی نو پنج مرد را که در سال ۲۰۱۴ در این شهر به یک زن گردشگر دانمارکی تجاوز کرده بودند، مجرم شناخت. در آن زمان رسانه‌ها با بازتاب گسترده این تجاوز افکار عمومی را به موضوع تجاوز در جامعه هند جلب کردند.

پلیس هند یکی از مجرمان تجاوز جمعی به زن دانمارکی را به دادگاهی در دهلی نو می‌برد ـ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رامش کومار، قاضی دادگاه دوشنبه ۶ ژوئن / ۱۷ خرداد در برابر شماری از نزدیکان متهمان و رسانه‌ها اعلام کرد که حکم این مجرمان روز ۹ ژوئن / ۲۰ خرداد اعلام خواهد شد.

این پنج مرد با چاقو زن ۵۲ ساله دانمارکی را که از تاج محل آمده بود و در مرکز دهلی نو در پی یافتن هتلی ارزان راه خود را گم کرده بود تهدید کرده و سپس به او تجاوز کرده بودند.

نه زن دانمارکی و نه نزدیکان او در دادگاه حضور نداشتند و متهمان در برابر اعلام مجرم بودنشان واکنشی نشان ندادند.

سه متهم دیگر در این ماجرا که هنوز به سن قانونی نرسیده بودند در دادگاه به‌عنوان کودک شناخته شدند و متهم نهم پیش از پایان روند دادگاه درگذشت.

این تجاوز جمعی که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ صورت گرفت در ادامه چند تجاوز جمعی به زنان خارجی بود و موضوع امنیت زنان را به موضوع روز جامعه هند تبدیل کرد.

پیش از آن، یک زن لهستانی به همراه خواهر کوچکترش در یک خودرو مورد تجاوز قرار گرفته بود.

دولت هند قانون درباره تجاوز جنسی را پس از تجاوز جمعی به یک دانشجوی جوان در سال ۲۰۱۲ در دهلی نو تشدید کرد. این دختر دانشجو بر اثر جراحاتی که برداشته بود درگذشت. این تجاوز نیز موجب چندین تظاهرات اعتراضی خشمگینانه در هند شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دوربین

    رسم ساتی یا سوزاندن زنان سال هاست که از هندوستان رخت بر بسته. اقلا در هندوستان زنان آزادی دارند که لباس خودشان را انتخاب کنند و در صورتی که به کسی تجاوز شود هزاران نفر در شهرهایشان تظاهرات می کنند. طبق قانون هندوستان خشونت بر علیه زنان حتی همسر جرم است و زن حق طلاق و دهها حق دیگر دارد که متاسفانه زنان ایرانی از همه آنها محرومند. از سوی دیگر به طور کلی آزادی زنان در هندوستان در حال پیشرفت بوده. در ایران با نگاهی به مدارس قبل از انقلاب و تاکیدات منظم معظم و دار و دسته که کار زنان خانه داری و بچه داری است می توان به پسرفت سریع در این زمینه که در اثر حکومت فقها اتفاق افتاده پی برد. البته جنبش زنان ایران حقا قویتر و آگاهتر هستند نسبت به اکثر کشورهای جهان.

  • سیما

    ملتی که زن زنده متوفی را به همراه جسد او به زبانه های آتش می سپارند مثلا قرار است چه حرمتی برای وجود زنان قائل باشند؟ مرده شور برخی فرهنگ ها و احترام به آنها را ببرد.

  • بهنام

    بهروز خان : رادیو زمانه هیچ سانسوری ندارد و طوری نوشته اید ( سانسور فعال زمانه ) که درست نیست و نظرات جنابعالی را که به خوبی منتشر می کند .

  • علیرضا

    تجاوز کردن کار اشباهیه حالا میخواد تو آلمان باشه میخواد تو آمریکا باشه میخواد در هند باشه این هندیها تجاوز کردنشون هم با جاهای دیگه که میشنویم فرق داره خیلی وحشیانه تر تجاوز اون هم ده الی بیست نفره این کار زشت و انجام میدن خداوکیلی هندیها گروهای گانگسترش خیلی وحشین مثل چین

  • Behrouz

    این متهمان میتوانستند در اروپا دست به این جرم بزنند و چون رنگی هستند ــــ اگر مسلمان باشند چه بهتر ــــ رسانه ها، پلیس، سیاستمداران و فمینیست ها در پوشاندن جرم نهایت تلاش خود را کرده و حتی تقصیر را به گردن قربانی می انداختند. نمونه اش حادثه چند روز قبل در شهر دارمشتات آلمان ــــــ مانند آنچه در کلن افتاد ــــــ و زود هم به فراموشی سپرده شد. وامید اینکه نوشته از سانسور فعال زمانه رد شود.