ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلینتون خود را پیروز رقابت‌های پیش‌انتخاباتی اعلام کرد

هیلاری کلینتون با پیروزی در چهار ایالت دیگر به حد نصاب لازم برای کسب نامزدی اصلی از سوی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست یافت. او به‌عنوان نخستین زن در تاریخ ایالات متحده از یک حزب بزرگ وارد رقابت‌های نهایی انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

در آخرین روز رقابت‌های پیش‌انتخاباتی در شش ایالت آمریکا، هیلاری کلینتون موفق شد در چهار ایالت پیروز شود و بدین ترتیب به حد نصاب ۲۳۸۳ رأی نمایندگان حزب دمکرات دست یابد. او اکنون باید منتظر بماند تا کاندیداتوری‌اش به‌طور رسمی در کنگره حزب دمکرات در ماه ژوئیه اعلام شود.

هیلاری کلینتون در نیویورک خود را پیروز رقابت‌های پیش‌انتخاباتی اعلام کرد

روز سه‌شنبه ۷ ژوئن / ۱۸ خرداد رقابت‌های پیش‌انتخاباتی برای هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه در ایالت‌های کالیفرنیا، نیوجرسی، مونتانا، نیومکزیکو، داکوتای جنوبی برگزار شد. دمکرات‌ها در ایالت داکوتای شمالی نیز رأی دادند.

در کالیفرنیا پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، کلینتون موفق شد با کسب ۵۹,۸ درصد آرا در مقابل ۳۹,۱ درصد آرای رقیبش، برنی سندرز، پیروز شود.

کلینتون در نیوجرسی موفق‌تر عمل کرد و ۶۳,۳ درصد آرا را به‌دست آورد در حالی که سندرز ۳۶,۷ درصد کسب کرد. در نیو مکزیکو هیلاری کلینتون ۵۰,۵ درصد و سندرز ۴۵,۱ درصد، و در داکوتای جنوبی کلینتون ۵۱ درصد و سندرز ۴۹ درصد به‌دست آوردند.

برنی سندرز در دو ایالت مونتانا وداکوتای شمالی پیروز شد. در مونتانا سندرز ۵۰,۵ درصد و کلینتون ۴۵,۱ درصد، و در داکوتای شمالی سندرز ۶۴,۲ درصد و کلینتون ۲۵,۶ درصد کسب کردند.

در میان جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ، میلیاردر بنگاه‌های املاک، از مدتی پیش تنها کاندیدای باقی مانده در رقابت‌های پیش‌انتخاباتی است. به‌رغم این، او در پنج ایالت کالیفرنیا، نیوجرسی، مونتانا، نیومکزیکو، داکوتای جنوبی در حالی که تنها کاندیدا بود، باز هم بیشترین آرا را به‌دست آورد. او رکورد موفقیت یک کاندیدای جمهوری‌خواه در رقابت‌های پیش‌انتخاباتی ریاست جمهوری را در تاریخ آمریکا شکست.

بدین ترتیب هیلاری کلینتون با کسب آرای جدید از حد نصاب ۲۳۸۳ رأی نمایندگان حزب دمکرات عبور کرد. او اکنون برای اعلام رسمی کاندیداتوری‌اش برای مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری نیازمند رأی چند تن از نمایندگان ویژه حزب دمکرات در کنگره این حزب در ماه ژوئیه است.

نمایندگان ویژه در حزب دمکرات آمریکا ۵۰۰ نفرند که مستقل از نتایج رقابت‌های پیش‌انتخاباتی، در کنگره حزب رأی خود را خواهند داد. کلینتون پیش از این رأی گروهی از این نمایندگان را جلب کرده است.

هیلاری کلینتون در نیویورک پیروزی خود را اعلام کرد. او گفت: «این نخستین بار در تاریخ کشور ماست که یک زن کاندیدای یک حزب بزرگ می‌شود. ما به یک نقطه عطف رسیدیم.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیروزی کلینتون در «رقابت‌های انتخاباتی تاریخی»اش را تبریک گفت. او همچنین از سناتور برنی سندرز  به‌خاطر مبارزات انتخاباتی‌اش که میلیون‌ها آمریکایی را جذب کرد تشکر کرد. سخنگوی اوباما گفت رئیس جمهوری آمریکا در روز پنج‌شنبه با سندرز در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.