ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عکس یادگاری گرفتن با ضد انقلابیون زندانی، دهن‌کجی به حاکمیت است»

رییس کل دادگستری استان تهران گفته است که در تمام دنیا زندانیان امنیتی یعنی مخالفان حکومت و خیلی بد است که وقتی زندانی آزاد شده، با او عکس یادگاری گرفته شود.

- عکس یادگاری گرفتن با ضد انقلابیون زندانی، دهن‌کجی به حاکمیت است.

حسین فریدون، برادر رییس‌جمهوری و مصطفی معین، وزیر علوم دولت محمد خاتمی، به دیدار مصطفی تاج‌زاده رفته‌اند و عکس یادگاری گرفته‌اند

این جمله را غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران، روز چهارشنبه نوزدهم خرداد ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید سازمان زندان‌های استان تهران گفته است.

اسماعیلی رفتار برخی سیاسیون را بد دانسته و گفته است: «کسی که ضد‌ انقلابی رفتار کرده و به نظام اسلامی توهین کرده و همه دستاوردهای نظام را زیر سوال برده، نباید رفت با او عکس یادگاری گرفت. این یعنی دهن‌کجی به حاکمیت.»

به نظر می‌رسد اشاره او به انتشار عکس‌هایی از شخصیت‌های سیاسی و شهروندانی است که در روزهای اخیر به دیدار مصطفی تاج‌زاده رفته‌اند و با او عکس یادگاری گرفته‌اند.

مصطفی تاج‌زاده، از چهره‌های سیاسی دولت محمد خاتمی و معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات، منتقد سرسخت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است که بامداد روز شنبه ۱۵ خرداد، پس از هفت سال از زندان آزاد شد.

پس از آزادی تاج‌زاده، شماری از زندانیان سیاسی سابق و برخی چهره‌های سیاسی شناخته شده به دیدار او رفتند.

با آزاد شدن بهاره هدایت، فعال مدنی‌ زندانی که با قرار وثیقه به مرخصی آمده هم تاج‌زاده و همسرش، فخر‌السادات محتشمی‌پور به دیدن خانم هدایت رفتند و با او عکس یادگاری گرفتند.

اما از جمله کسانی که به دیدار تاج‌زاده رفتند می‌توان به حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران اشاره کرد که عکس دیدارش با تاج‌زاده منتشر شده است.

اشخاص و رسانه‌های منتقد و مخالف دولت، به این دیدار معترض شده‌اند.

رییس کل دادگستری استان تهران هم گفته است که «در تمام دنیا، زندانیان امنیتی یعنی مخالفان حکومت و خیلی بد است که وقتی زندانی آزاد شده، با او عکس یادگاری گرفته شود.»

اسماعیلی ا در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره زندان و شرایط زندانیان هم گفته است: «در ارتباط با زندان از قدیم بر این باور بودم که به لحاظ وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و به لحاظ وجود افراد سود‌جو و فرصت‌طلب، وجود زندان در همه حکومت ها امری ضروری است، اما عموم مجازات‌ها به‌خصوص زندان، هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای اصلاح رفتار فرد مجرم در ایام آزادی.»

او اولویت دستگاه قضایی را رسیدگی پیوسته به وضعیت زندانیان دانسته و تاکید کرده است که هیچ رندانی‌ای نباید بیش از مدت مجازات قانونی خود در زندان بماند: «کسی که اصلاح شده و شرایط استفاده از تسهیلات قانونی را دارد، باید به او اعطا شود.»

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که امکان بهره‌مند شدن از حق قانونی تجمیع جرائم و محکوم شدن فرد به بیش‌ترین میزان مجازاتش (و نه جمع مجازات‌ها) در مورد برخی زندانیان همچنان اجرا نشده باقی مانده است که از میان آن‌ها می‌توان به محمد‌صدیق کبودوند اشاره کرد.

این زندانی سیاسی در اعتراض به این موضوع و پرونده‌های جدیدی که در دوران زندان برایش ساخته شده است، در اعتصاب غذاست و در روزهای گذشته، افراد، نهاد‌ها و سازمان‌های مختلفی در مورد وخامت خالش هشدار داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیطرف

    منکه مسیحی شدم حکمم چیست؟ آخوندها باید خجالت بکشندازاین افکارشون چندپاپتی شدند رئیس مالت ایران ایرانی که وقتی اسمش سرزبون میاری برای ملتش گریه میگیره ازبس مظلوما"توسری خوره نظام ولایت فقیه هستند

  • احمد

    چند نکته: نام تاجزاده نامیست طاغوتی و با اینکه ایشان همواره جزوی از حاکمیت بوده نمیتوانسته ضد انقلابی بوده باشد. پس اگر نام خود را به علیزاده و یا حسینزاده و از این قبیل تبدیل کند انقلابی میشود و بصورت مادام العمر. حاکمیت یعنی حاکمیت جاهلان و گاری سواران! بهمین جهت عکس یادگاری منحصرأ یعنی عکس خمینی و یا عکس خامنه ای در روی میز و یا در بالای سر خود! پس هرگونه عکس یادگاری دیگر گرفتن حتی اگرعکس الاغ و یا قاطر با گاری متصل به آنها هم باشد مجاز نیست! خامنه ای و دیگر پیر و پاتیلهای حاکمیت از فرط پیری با دهن کجی و با لبهای لرزان نطق مینمایند که بسی جای افتخار حاکمیت است! از اینظر دهن کجی به حاکمیت حرام است که دهن کجی از آن حاکمیت ولایتی است ونه به آن!

  • دوربین

    به نظر من با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تغییر فرهنگ قوم ذلیل و فاسد و منحرف ایرانی و لزوم جدا کردن ایشان از فرهنگ های زشت و‌ قبیح چندین هزار ساله‌شان که با سیره ائمه اسلام و سایر رسوم مقدس سرزمین پاکان شبه جزیره عربستان پیشنهاد می کنم که برای دید و بازدید که جزو فرهنگ فاسد این قوم ذلیل است مجازات شرعی هشتاد ضربه شلاق را برای هر کسی که بجز ملاقات در زندان به ملاقات کسی می رود در نظر گرفته شود تا به تدریج قوم ذلیل ایرانی بتوانند با ندیدن همدیگر و قطع کلیه ارتباطات شان کل ایران به نحو درستی به زندان کاملی تحت کنترل مقام معظم رهبری تبدیل شود. با صلوات و سلام.

  • روشن

    زیباکلام حرف جالبی زده، او گفته (نقل به مضمون)، در هیچ کشور پیشرفته و دموکراتیکی جرم سیاسی وجود ندارد! یعنی اینکه فعالیت سیاسی اصلا جرم نیست که بخواهند کسی را دادگاهی و مجازت کنند برایش! این فجایع حقوقی که در ایران میاید از همان قانون اساسی پرایراد و پرابهام برمیگردد. هرچند موارد مترقی و دموکراتیکی در این قاون اساسی است ولی متاسفانه این موارد توسط مواردی دیگری نقض شده است. علت این موجود عجیب الخلقه و هراس انگیز جمهوری اسلامی ناشی از پارادوکس های نیات تمامیت خواهانه حاکمان اسلام گرای شیعی ولایی است که از طرفی با میراث مشروطیت و دموکراسی دهها ساله و البته ناقص و سلاخی شده دوران قاجار و پهلوی روبرو بودند و نمتوانستند مثلا حق رای زنان ملغی کنند و از طرفی نیت نظام تمامیت خواه مذهبی! این ترفند قانون اساسی عقیم هم برای این منظور بود. تقریبا همه اصول و بندهای اسلام گرایی و ولایی و شیعی گرایی تمامیت خواه قانون اساسی اجرا و بلکه مضاف عملی شد ولی اصول و بندهای دموکراسی وار و مردمی آن معطل شده است. با رتفندهایی و تناقضاتی مثل اصل ولایت فقیه مطلقه و حکم حکومتی وش ورای نگهبان غیرانتخباتی و غیردموکراتیک و نظارت استصوابی و امثالهم اصول مترقی و دموکراتیک و بسیار انسانی و اخلاقی مانند آزادیها مدنی و رسانه ای و عدم تفتیش عقاید و خقوق شهروندی فصل 3 و غیره کلا تعطیل و ناقص اجرا شده است و عملا نفعی برای مردم ندارد

  • سیما

    روزبه ، جهت اطلاع : بر اساس قانونی که هفته قبل برای اجرا ابلاغ شد جرم سیاسی به "هر گونه اقدام در جهت اصلاح امور کشور گفته می شود که قصد براندازی هم در آن نباشد" اطلاق می شود. این جرایم در دادگاه های علنی و با حضور هیات منصفه بررسی می شوند و زندانی های محکوم سیاسی هم از امتیازات ویژه ای برخوردارند. هر جرم سیاسی دیگری را امنیتی تلقی می کنند و بی هیچ حساب و کتابی با مجرم هر آنچه بخواهند می کنند. ناگفته پیداست اختیار اینکه جرم را سیاسی یا امنیتی تلقی شود با قاضی هایی است که همه ما آنها را بخوبی می شناسیم. طرفه اینکه معاون دستگاه قضا پریروز گفت من جرم سیاسی را قبول ندارم. یعنی مصوبه مجلس که به تایید شورای نگهبان رسیده و توسط دولت ابلاغ شده را هم قبول ندارد این دستیار ملا نصرالدین !!! همانطور که می بینید نماینده های ملت هر اقدامی که برای اصلاح امور انجام گیرد را جرم می دانند و بجز قلیلی از حقوقدانان کسی هم ککش نگزید که این چه فضاحتی است. بقول کولین پاول ایران تبدیل به یک فاضلآب سیاسی شده است. دریغ از نام وطن که بر این خاک بگذارم.

  • roozbeh

    زندانی امنینی با زندانی سیاسی چه فرقی دارد؟

  • بهنام

    شما که همه را سرکوب و منکوب کرده اید ، بیائید یک قانون من در آوردی هم بگذارید مبنی بر عدم دید و بازدید و با مجازات حبس و شلاق ، دید و بازدید را هم غیر قانونی کنید . آب را بریزید همانجائی که میسوزه . کوتوله سیاسی : محمود احمدی نژاد .