ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون حمایت کرد

انتظار می‌رود که با تأیید رسمی اوباما، هیلاری کلینتون به‌زودی نماینده رسمی دمکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ باشد.

رئیس‌جمهوری ایالات متحد آمریکا، بارک اوباما، روز ۹ ژوئن/ ۲۰ خرداد گفت که از هیلاری کلینتون به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا حمایت می‌کند.

اوباما گفت: «فکر نمی‌کنم که کسی تا کنون به‌اندازه هیلاری کلینتون واجد شرایط ریاست بر این دفتر [ریاست جمهوری] بوده.»

حمایت باراک اوباما را بسیاری از کنشگران دو کمپین هیلاری کلینتون و برنی سندرز، دو نفر باقی مانده در رقابت‌های کاندیداتوری دمکرات‌ها، انتظار می‌کشیدند.

در عرف کمپین‌های ریاست جمهوری در آمریکا، حمایت رئیس‌جمهوری وقت از یک کاندیدا معمولاً به کمپین آن کاندیدا کمک می‌کند.

انتظار می‌رود که با تأیید رسمی اوباما، هیلاری کلینتون به‌زودی نماینده رسمی دمکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه مقابل دوربین رسانه‌ها و در ویدئوئی که توسط حساب‌های شخصی اوباما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «من با او [هیلاری کلینتون] هستم. هیجان بسیار دارم و نمی‌توانم صبر کنم که مبارزه انتخاباتی و کمپین به نفع هیلاری را آغاز کنم.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است نوامبر ۲۰۱۶ برگزار شود و توجه به دونالد ترامپ، تاجر و شخصیت تلویزیونی آمریکایی هیجان اصلی رسانه‌های آمریکاست. ترامپ با کاندید شدن خود در حزب جمهوری‌خواه و با استراتژی کمپین منفی و حمله به دیگر کاندیداها، رقبای دیگر را از دور خارج کرد.

حمایت اوباما از کلینتون، فشارها بر کمپین برنی سندرز، سناتور دمکرات، را افزایش خواهد داد. به‌ویژه که سه روز پیش از حمایت اوباما، «آسوشیتدپرس» در گزارشی نشان داد که کلینتون رأی بیشتر «سوپر دلگت‌ها» یا نمایندگان ویژه در حزب دمکرات را به دست آورده است.

ویدئوی حمایت اوباما از هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ در آمریکا:

با این حال برنی سندرز، سناتوری که کمپینش بر اساس ایده‌های عدالت اجتماعی در سیاست داخلی آمریکاست گفته است که تا زمانی که رأی نهایی حزب دمکرات مشخص شود، در مبارزات انتخاباتی باقی خواهد ماند.

سندرز معتقد است که نقش او این است که ایده‌های عدالت اجتماعی، بهینه کردن سیستم مالیاتی و دوری جویی از تنش‌های جنگ‌طلبانه در فضای بین‌المللی را در این انتخابات بیان کند.

اگر کلینتون نماینده حزب دمکرات باشد، او اولین زنی است که از سوی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است.

اوباما و کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ رقیب بودند و بارک اوباما برنده این رقابت‌ها بود. کلینتون سپس با اوباما همکاری کرد و به‌عنوان وزیر خارجه دولت او در دوره نخست ریاست جمهوری اوباما خدمت کرد.

صبح روز پنجشنبه ۹ ژوئن، سندرز، پیش از اینکه اوباما خبر حمایت از کلینتون را عمومی کند با رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده بود. با توجه به دوستی و نزدیکی این دو نفر به هم، سندزر به‌احتمال پیش از همه از حمایت اوباما از کلینتون باخبر شده بود.

سندرز گفته است که اگر کلینتون کاندید حزب دمکرات باشد با او همکاری خواهد کرد و به مبارزات انتخاباتی علیه نماینده حزب جمهوری‌خواه ادامه خواهد داد.

-----------------------------------------------------------------------------------

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    ویدیوهایی منتشر شده که شکنجه و قتل غیرنظامیان فراری از فلوجه را توسط شبه‌نظامیان شیعه عراقی موسوم به «حشد الشعبی» نشان می‌دهد. این در حالی است که سران عشایر الانبار در کنفرانسی خبری اعلام کرده‌اند شمار غیرنظامیان کشته شده توسط «حشد الشعبی» در منطقه الصقلاویه، ۴۰۰ تن برآورد می‌شود. در همین راستا، دیده‌بان بین‌المللی حقوق بشر، پنجشنبه ۹ ژوئن از دولت عراق خواست درباره گزارش‌های حاکی از نقض حقوق بشر در حق غیرنظامیان در جریان عملیات باز پس گیری شهر فلوجه از گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، تحقیق کند.

  • nader

    شانس کلینتون را کاهش داد!