ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه منشعب از پ‌ک‌ک مسئولیت انفجار استانبول را برعهده گرفت

گروه بازهای آزادی کردستان (TAK) که یک جریان تندروی منشعب از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است مسئولیت آخرین عملیات تروریستی در استانبول را برعهده گرفت.

گروه بازهای آزادی کردستان (TAK) که یک جریان تندروی منشعب از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است مسئولیت آخرین عملیات تروریستی در استانبول را برعهده گرفت.

محل انفجار روز سه‌شنبه ۷ ژوئن / ۱۸ خرداد در استانبول

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، گروه بازهای آزادی کردستان بر روی سایت اینترنتی خود اعلام کرده است که بمب‌گذاری استانبول انتقام‌گیری از کشتار نیروهای پ‌ک‌ک در شهر نصیبین، واقع در جنوب ترکیه است.

این گروه، به گردشگران خارجی نیز هشدار داده و نوشته است: «ما بار دیگر به همه گردشگران خارجی ـ چه آن‌ها که در ترکیه هستند و چه آن‌ها که قصد سفر به ترکیه را دارند ـ هشدار می‌دهیم. خارجی‌ها هدف عملیات ما نیستند اما ترکیه از مدت‌ها پیش دیگر کشور امنی نیست.»

روز سه‌شنبه ۷ ژوئن / ۱۸ خرداد در نزدیکی یک اتوبوس مأموران پلیس در استانبول بمبی منفجر شد و ۱۱ نفر کشته و ۳۶ نفر زخمی شدند.

روز چهارشنبه ۱۹ خرداد / ۸ ژوئن، یک روز پس از انفجار استانبول، یک پاسگاه پلیس در جنوب شرق ترکیه، منطقه کردنشین این کشور، هدف قرار گرفت و دو مأمور پلیس کشته و چندین نفر زخمی شدند. پ‌ک‌ک روز پنج‌شنبه مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

در یک سال اخیر ترکیه بارها شاهد چنین صحنه‌هایی بوده است. از یک سو گروه‌هایی همچون «دولت اسلامی» (داعش) و بازهای آزادی کردستان در این کشور فعال شده‌اند و از سوی دیگر درگیری‌های میان نیروهای دولتی و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرقی این کشور ناآرامی‌های مداومی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.