ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: حمله نیروهای دولتی سوریه با بمب‌های بشکه‌ای به داریا

به‌گفته آمریکا شهر تحت محاصره داریا در سوریه توسط نیروهای دولتی این کشور با بمب‌های بشکه‌ای مورد حمله قرار گرفت. این حمله تنها ساعاتی پس از رسیدن کاروان کمک‌های انسانی سازمان ملل به ساکنان این شهر صورت گرفت.

آمریکا رژیم سوریه را متهم کرد که کمی پس از ارسال کمک‌های انسانی سازمان ملل به ساکنان شهر تحت محاصره داریا با بمب‌های بشکه‌ای به این شهر حمله کرده است.

ارسال کمک‌های انسانی سازمان ملل به داریا

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفت حمله با بمب‌های بشکه‌ای غیرقابل قبول است.

تونر گفت در چنین شرایطی این اقدام «شرم‌آور» است چرا که مانع از تحویل و توزیع کمک‌هایی می‌شود که مردم شدیداً به آن نیاز دارند.

بمب‌های بشکه‌ای تنها ساعاتی پس از رسیدن کاروان کمک‌های انسانی سازمان ملل به داریا بر سر این شهر فرو ریخت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت به‌طور کلی این‌که رژیم بشار اسد اجازه ارسال کمک‌های انسانی را صادر کرد مثبت است اما تاکنون تنها بخشی از این کمک‌ها به این شهر رسیده است و توزیع آن باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

او افزود این تنها سازمان ملل است که در مورد مکان و زمان توزیع کمک‌ها تصمیم می‌گیرد و نه رژیم سوریه.

به‌گفته فعالان محلی، کمی پس از رسیدن کاروان کمک‌های انسانی، شهر داریا هدف حدود ۲۰ بمب بشکه‌ای قرار گرفت. این بمباران توزیع مواد مورد نیاز مردم را متوقف کرد.

دولت سوریه روز پنج‌شنبه ۹ ژوئن / ۲۰ خرداد پس از سه سال و نیم اجازه داد که کمک‌های انسانی به شهر محاصره‌شده داریا برسد. شامگاه همان روز ۹ کامیون حاوی مواد غذایی، دارو و دیگر مواد مورد نیاز توسط هلال احمر وارد داریا شدند. این کمک‌ها باید بین هشت هزار نفر ساکن داریا برای مدت ماه رمضان توزیع شوند.

داریا از سال ۲۰۱۲ توسط ارتش سوریه تحت محاصره است. این شهر یکی از نخستین شهرهایی بود که پس از آغاز جنبش اعتراضی در سال ۲۰۱۱ علیه رژیم اسد قیام کرد. داریا که تنها چند کیلومتر تا کاخ ریاست جمهوری در دمشق فاصله دارد به‌دلیل محاصره طولانی مدت‌اش به نمادی از رنج مردم سوریه تبدیل شده است.

حمله با بمب‌های بشکه‌ای به داریا واکنش دولت فرانسه را نیز برانگیخت. ژان ـ مارک ارو، وزیر خارجه فرانسه در نیویورک گفت: «این اقدام دورویی رژیم سوریه را نشان می‌دهد.» او افزود نمی‌تواند کلماتی را برای توصیف این عمل رژیم سوریه بیابد.

به‌گفته سازمان ملل ۴۹۲ هزار نفر در ۱۹ منطقه تحت محاصره در سوریه به‌سر می‌برند. دولت سوریه به سازمان ملل اجازه داده است که کمک‌های انسانی را به ۱۵ منطقه از این مناطق ارسال کند.

لغو محاصره شهرها یکی از خواسته‌های اصلی اپوزیسیون سوریه در مذاکرات صلح این کشور است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    اروپا و امریکا به جای موش گربه بازی با رژیم اسد بهتر است تصمیم قطعی بگیرند و جنایتکاران رژیم اسد را هرچه زودتر ساقط کنند . انسانیت ایجاب میکند که جلوی کشتار و عذاب ملت سوریه توسط رژیم اسد و جنایتکاران مزدور حامی آن گرفته شود.

  • بهنام

    شعار دادن دیگر بس است ای مدافعان دروغین حقوق بشر . مثلآ همین آمریکای جهانخوار نمیتواند با تجهیز ارتش آزاد سوریه به موشکهای ضد هواپیما ، جلوی بمباران بر ضد مردم بیگناه را بگیرد ؟ اما سیاستهای کثیف غرب در سوریه این اجازه را به آنان نخواهد داد . پس آمریکا بهتر است خفه خوان گرفته و از آزادی و حقوق بشر دم نزنید .