ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف برای پیگیری برجام با کری در اسلو دیدار می‌کند

چانه‌زنی بر سر برجام ادامه دارد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی در حاشیه اجلاس "اسلو فوروم" و برای پیگیری تعهدات آمریکا در برجام با همتای آمریکایی خود ملاقات خواهد کرد.

چانه‌زنی بر سر اجرای برجام ادامه دارد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی در حاشیه اجلاس "اسلو فوروم" و برای پیگیری تعهدات آمریکا در برجام با همتای آمریکایی خود ملاقات خواهد کرد.

ظریف در اولین گزارش به مجلس دهم به موانعی چون"موذی‌گری بخش‌های دولتی و غیردولتی آمریکا" در اجرایی شدن برجام اشاره کرد.

وزیر خارجه ایران، دوشنبه ۲۴ خرداد و یک روز پس از ارائه گزارشی تفصیلی از فضای پسابرجام در مجلس، عازم همایشی سیاسی-اقتصادی در اسلو شد. جواد ظریف در بدو ورود به اسلو گفته است که روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، به منظور پیگیری تعهدات آمریکا در برجام با جان کری گفت‌وگو می‌کند.

عراقچی و تخت‌روانچی معاونان ظریف و جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه او را در سفر به نروژ همراهی می‌کنند.

آخرین ملاقات ظریف با جان کری در ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) در نیویورک صورت گرفت. ظریف پس از آن ملاقات، برجام را قراردادی متعادل خواند و گفت: «باید منتظر باشیم ایران از تمامی منافع ذکر شده در برجام بهره‌‌مند شود.» جان کری پس از این دیدار عنوان کرد که  ایالات متحده مانع معاملات اقتصادی ایران با بانک‌ها و مؤسسات خارجی نخواهد شد.

ظریف یکشنبه ۲۳ خرداد در اولین حضور خود در مجلس دهم، از برجام و دستاوردهای اقتصادی آن دفاع کرد اما هم‌زمان گفت "کارشکنی‌ها و شیطنت‌ها و مخالفت‌ها و موانع" فراموش نشده‌اند.

او ارتباطات بانک‌های بین‌المللی با جمهوری اسلامی را رو به افزایش دانست اما به موانعی چون “موذی‌گری‌های بخش دولتی و غیردولتی آمریکا” نیز اشاره کرد. ظریف از مخالفت هفت یا هشت "بانک پرطمطراق" خبر داد اما نامی از آنها نبرد.

وزیر خارجه ایران در جلسه علنی مجلس در ۲۳ خرداد گفت: «قرار ما این بود که مداخلات غیرقانونی آمریکایی‌ها در ارتباطات‌مان با بقیه دنیا را متوقف کنیم.»

روحانی برجام را "یک افتخار حقوقی و سیاسی" در تاریخ ایران خوانده است. این در حالی است که دولت او از  سوی رهبر جمهوری اسلامی به‌طور تلویحی و از سوی محافل سپاهی- نظامی و اصولگرایان تندرو به‌طور مستقیم به بازی خوردن از غرب در توافق هسته‌ای متهم می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در نشست گروه «جی استریت» در هشتم آوریل ۲۰۱۶ گفته بود که ایران از زمان توافق هسته‌ای به بیشتر از ۳میلیارد دلار از دارایی‌هایش دست نیافته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.