ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت قتل یک افسر پلیس فرانسه را برعهده گرفت

یک افسر پلیس در مقابل خانه‌اش با ضربات چاقو به قتل رسید. فرد مهاجم دوست دختر افسر پلیس و کودک او را در خانه به گروگان گرفت و پس از حمله پلیس، زن را کشت و خود کشته شد. داعش مسئولیت این دو قتل را برعهده گرفت.

بخش ضدتروریستی دادستانی پاریس به پرونده قتل یک افسر پلیس و دوست دخترش در منطقه مَنیانویل در شهرستان ایولین واقع در ناحیه ایل- دو- فرانس رسیدگی کرد. داعش مسئولیت این دو قتل را برعهده گرفت.

پلیس پس از آن‌که موفق نشد فرد مهاجم را با مذاکره تسلیم کند به خانه حمله کرد.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یک منبع قضایی نوشته است که یک افسر پلیس، دوشنبه شب ۱۳ ژوئن / ۲۴ خرداد هنگامی که از سر کار به خانه برمی‌گشت هدف ضربات چاقوی یک جوان ۲۵ ساله قرار گرفت و کشته شد. مهاجم سپس در خانه‌ی افسر پلیس یک زن که شریک زندگی او بود و یک کودک را به گروگان گرفت. پلیس وارد عمل شد و وقتی مذاکره با مهاجم به نتیجه‌ای نرسید با ورود به خانه به او حمله کرد. فرد مهاجم زن را کشت اما کودک زنده ‌ماند.

گفته می‌شود مهاجم فریاد «الله اکبر» سر داده است. گروه «دولت اسلامی» (داعش) از طریق خبرگزاری خود «اعماق»، مسئولیت دو قتل را برعهده گرفته است.

داعش در اطلاعیه خود نوشته است: «یک مبارز دولت اسلامی با سلاح سرد معاون رئیس پلیس منطقه‌ی "له مورو" و همسرش از کارمندان دولتی مَنیانویل در نزدیکی پاریس را کشت.»

تحقیقات در این زمینه به‌طور مشترک توسط اداره ضدتروریستِ  پلیس قضایی (SDAT)، پلیس قضایی ورسای و اداره کل امنیت داخلی (RPS) صورت می‌گیرد.

افسر پلیس ۴۲ سال سن داشت و دوشنبه شب حدود ساعت ۲۱ در برابر خانه خود مورد حمله قرار گرفت. به‌گفته دادستان به کودک سه ساله که در جریان گروگان‌گیری زنده مانده آسیبی نرسیده اما شوک‌زده شده است. دوست دختر افسر پلیس کارمند وزارت کشور بوده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در نخستین واکنش خود اعلام کرد که همه چیز روشن خواهد شد.

امروز سه‌شنبه ۱۴ ژوئن / ۲۵ خرداد نشستی در این‌باره در کاخ الیزه برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر عبدالعزیز ساقی رامهــرمزی

    هر کس باد بکارد توفان درو کُند . شما آمریکائی ها و اروپائی های منفعت جو که برای سودآوری کارخانه های ساخت جنگ افزارتان و به چنگ آوردن نفت ارزان ، داعش ها ساخته و می سازید حقتان بسیار بیشتر از این هاست . نوش جانتان . تازه آغاز بدبختی هایتان است .