ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبلیغ «بدن غیرواقعی» در متروی لندن ممنوع

از ماه آینده نمایش تبلیغاتی که در آنها تصویری غیرواقعی از بدن نشان داده می‌شود در سیستم حمل و نقل عمومی لندن ممنوع است. این خبر را شهردار لندن، صادق خان اعلام کرده است.

از ماه آینده نمایش تبلیغاتی که در آنها تصویری غیرواقعی و ناسالم از بدن نشان داده می‌شود، در مترو و سیستم حمل و نقل عمومی لندن ممنوع است. این خبر را شهردار لندن، صادق خان اعلام کرده است.

او گفته است: «به عنوان پدر دو دختر نوجوان، بابت چنین تبلیغاتی احساس نگرانی می‌کنم. این تبلیغات مردم به خصوص زنان را از بدن‌شان خجالت زده می‌کنند. زمان آن رسیده که این روند متوقف شود.»

نگرانی‌ها از این موضوع سال گذشته زمانی مطرح شد که در تبلیغات متروی لندن، تصویری از یک مدل بیکینی دیده می‌شد که زیر آن نوشته شده بود: «آیا بدن شما برای ساحل رفتن آماده است؟»

این تبلیغ داروی کاهش وزنی را پیشنهاد می‌داد و ۳۷۸ شکایت از آن ثبت شد که به گفته نهاد تعیین استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا یکی از پرشکایت‌ترین تبلیغات سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شد.

سال گذشته مردم شعارهای کنار این تبلیغات را تغییر داده و نوشته‌ بودند: «هر بدنی آماده است که کنار ساحل باشد»، «اگر من در ساحل هستم یعنی آماده بوده‌ام» و «بدن شما در هر حالتی زیباست.»

مسوولان این قدرت را دارند که جلوی تبلیغاتی را که باعث نارضایتی گسترده می‌شوند ممنوع کنند.

خان و سیستم متروی لندن قصد دارند که در درجه اول از نمایش عمومی چنین تبلیغاتی جلوگیری کنند. خان که تازه به عنوان شهردار لندن انتخاب شده، کارگروهی را برای بررسی تبلیغات ارائه شده در متروی و سیستم حمل و نقل عمومی تشکیل داده است.

برخلاف بیلبوردهای نصب شده در شهر که با مردم مقداری فاصله دارند، یا مجله‌ها که مردم می‌توانند آنها را ورق بزنند و از تبلیغات بگذرند، طبیعت تبلیغات در متروها طورى است كه تصوير مستقيم وارد دایره نگاه بینندگان می‌شود.

سازمان متروی لندن گفته: «ما در برابر آنچه که در محیط به نمایش در می‌آید مسوولیم.»

بر اساس این تصمیمات جدید، تبلیغات نباید حاوی تصاویر فوتوشاپ شده، عالی جلوه داده شده و غیرواقعی از دنیا باشند؛ به خصوص درباره زنان و بدن‌شان.

به گفته شهردار لندن، بازنگری در سیاست‌های تبلیغاتی به این معناست که برخی از تبلیغات می‌توانند باعث ایجاد  فشار بر زنان و کاهش اعتماد به نفس‌شان درباره بدن‌شان شوند: «کسی نباید با سوار شدن به مترو یا اتوبوس احساس کند تحت فشار است و جامعه از او توقعات غیرمنطقی دارد.»

او گفته که می خواهد به این ترتیب پیامی روشن به صنعت تبلیغات بفرستد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشیار

    در متن چوپان راستگو، نوع سخن و روش استدلالی صادق خان انتقاد است و نه خود ممنوعیت. صادق خان از دخترانش میگوید و ابراز غیرت! و اینکه خطری باری دخترانش. شاید او هنوز بی تجربه تر از آن است یا عادت های کلامی خانواده مسلمان شرقی اینگونه او را شبیه مکیند. وگرنه آن تبلیغ چندان عقلانی نیست. این تبیغ میگوید ادمهایی که بدنشان فیتنس و زیباکاری نیست مناسب شنا نیست، معلوم حرفی مفت و چرند گفته!

  • Behrooz

    ﻗﺪﻡ ﺑﻌﺪﻱ ﻻﺑﺪ ﺭاﻩ اﻧﺪاﺧﺘﻦ ﮔﺸﺖ اﺭﺷﺎﺩ. و... اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ و ..ﺷﻼﻕ ...ﻟﺒﺎﺱ ﺷﺨﺼﻲ و ﺟﻮﻧﻮﺭ ﻫﺎﻱ ﺑﺴﻴﺠﻲ ﺑﺎﺷﻪ ..!!...

  • بهنام

    بوی توطئه می آید ، آن هم از نوع اسلامی و مذهبیش . باید دید تصمیم بعدی ( جناب خان ) چیست ؟ لابد سر کردن روسری به سر همین عکس تبلیغاتی !

  • کیان

    یک کار خوب... هر بدنی، چاق ،لاغر، سیاه، سفید، مو دار، بی مو و کوچک، بزرگ و... برای دریا رفتن آماده هست و دنیای سرمایه داری حق ندارد برای شکل ایده آل بدن مردم تصمیم بگیرد. آفرین به تصمیم شهرداری لندن.

  • چوپان راستگو

    ماهیت اسلام گرایی اش هنوز نیامده صادق خان نشان داد. ظاهرا بیماری بنیادگرایی اسلامی به شدت مسری است. انگار هر مسلمانی در موقعیت قدرت قرار بگیرد بنیادگرایی اش نشان میدهد. الان میگویید نه این صادق ادم راستگویی است و واقعا سکولار است. از ما گفتن بود. فقط به نوع گفتارش بنگرید چقدر شبیه بنیادگراهای خاورمیانه صحبت میکند!