ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام آتش‌بس دو روزه در حلب

از نخستین ساعت بامداد پنج‌شنبه آتش بس جدید در شهر حلب سوریه برقرار شد. به‌مدت دو روز طرف‌های درگیری نباید گلوله‌ای شلیک کنند. جزئیات این توافق هنوز روشن نیست. آتش‌بس قبلی همواره نقض شد. آمریکا می‌گوید این آتش‌بس محدودیت زمانی و مکانی ندارد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که طرف‌های درگیری در جنگ سوریه بر سر یک آتش‌بس دو روزه در حلب به توافق رسیدند. این آتش‌بس از نخستین ساعت بامداد پنج‌شنبه ۱۶ ژوئن / ۲۷ خرداد برقرار شد.

در جنگ سوریه حلب به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

وزارت خارجه روسیه گفت هدف از این آتش‌بس «جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه و ایجاد ثبات در وضعیت کنونی» است.

روسیه اما نگفت کدام طرف‌های درگیری بر سر آتش‌بس به توافق رسیده‌اند. همچنین روشن نیست که چرا در بخش‌های دیگر سوریه آتش‌بس برقرار نمی‌شود.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان چنین توافقی را تأیید کرد. با این حال او افزود آتش‌بس به‌لحاظ جغرافیایی و زمانی محدود نیست.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ ژوئن / ۲۶ خرداد از روسیه خواسته بود تا رژیم سوریه را به آتش‌بسی سراسری مجاب کند.

دولت‌های آمریکا و روسیه پیش از این در پایان ماه فوریه با دیگر کشورها بر سر آتش‌بس در سوریه توافق کردند اما این آتش‌بس به‌ویژه در حلب هیچگاه رعایت نشد.

به‌دلیل درگیری‌های نظامی جدید اپوزیسیون سوریه از مذاکرات صلح ژنو کنار کشید.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گروه جبهه النصره را متهم کرد که با خمپاره به بخش‌های زیادی از شهر حلب شلیک و با تانک به جنوب غرب این شهر حمله کرده است. جبهه النصره به القاعده وابسته است.

روسیه هم‌پیمان رژیم بشار اسد در سوریه است و با حضور نظامی خود در این کشور از آن حمایت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.