ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخورد پلیس با تظاهرات مسالمت‌آمیز در کابل

شهزاده سمرقندی- گروهی از دانشجویان، زنان و جوانان روز جمعه ۱۷ ژوئن علیه گروگانگیری‌های اخیر طالبان و به قتل رسیدن برخی از گروگان‌ها، راهپیمایی اعتراضی در کابل برگزار کردند.

جمعه (۱۷ ژوئن/ ۲۸ خرداد) گروهی از تظاهرکنندگان علیه گروگانگیری‌های اخیر طالبان و به  قتل رسیدن برخی از گروگان‌ها، راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند. این راهپیمایی از پارک شهر نو کابل شروع شد و تا کنار ارگ ریاست‌جمهوری ادامه داشت. اما پلیس مسلح جلوی راه آنها را گرفت و از نزدیک شدن معترضان به ساختمان ارگ جلوگیری کرد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به رادیو زمانه گفتند که در برخورد پلیس با گروه معترضان سه نفر مجروح شده‌اند و به بیمارستان انتقال یافته‌اند.


به عقیده برنامه‌گذاران، این راهپیمایی یکی از پنج تظاهرات گسترده در داخل افغانستان بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بود. در این تظاهرات دادخواهی، بیشتر دانشجویان و فعالان جامعه مدنی به ویژه دختران جوان کابل شرکت داشتند. درخواست آنها از دولت وحدت ملی افغانستان این است که هر چه زودتر گروگان‌گیری‌های اخیر را بررسی کند و از هر نوع اقدام مشابه در آینده جلوگیری شود. هرچند برخی از تظاهرکنندگان شعارهایی در دست داشتند که دولت وحدت ملی افغانستان را متهم می‌کند که در گروگان‌گیری‌های اقوام خاص دست داشته یا عمدا کوتاهی کرده است.

در تصاویری که از این تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، می‌شود دید که تظاهرکنندگان بدون به کار گرفتن خشونت با پلاکاردهای خود در دست در حال شعار دادن هستند و پلیس سر راه آنها را گرفته است و نمی‌گذارد به ارگ دولتی نزدیک بشوند. ارگ محل تجمع تظاهرکنندگان و مقر ارائه قطعنامه بود که پلیس از آن جلوگیری و تظاهرکنندگان را پراکنده کرد.

رامین مظهر، یکی از برنامه‌گذاران این تظاهرات در گفت‌وگو با رادیو زمانه گفت که قرار است در روزهای آینده نیز برنامه‌های اعتراضی مردم در کابل ادامه داشته باشد و در یکی از محل‌های مرکزی شهر کابل قرار است که تحصن کنند.

این گفت‌وگو را بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.