ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاور قاسم سلیمانی: تا کشتن آخرین داعشی در صحنه می‌مانیم

ایرج مسجدی در مراسم چهلم نیروهای کشته شده در خان طومان، حلب و فلوجه را خط مقدم "جبهه مقاومت اسلامی" خواند و بر ادامه حضور "مدافعان حرم" در سوریه و عراق تاکید کرد.

ایرج مسجدی در مراسم چهلم نیروهای ایرانی‌ که در خان طومان کشته شدند، حلب و فلوجه را خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی خواند و بر ادامه حضور "مدافعان حرم" در سوریه و عراق تاکید کرد. او قبلا گفته که کار داعش در سال ۹۵ تمام است.

مشاور عالی قاسم سلیمانی می‌گوید ایران برای کوتاه کردن دست تکفیری‌ها از مرزهایش در کنار نیروهای کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، افغانستان و لبنان خواهد جنگید.

ایرج مسجدی، پنجشنبه ۲۷ خرداد در شهر ساری گفت: «حلب، فلوجه و دیگر مناطق سوریه و عراق خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی است و پاسداران و بسیجیان ایرانی به عنوان مدافعان حرم در این جبهه ها تا کشته شدن آخرین نفر از داعشی‌ها و تکفیری‌ها در صحنه حضور خواهند داشت.»

مسجدی جنگ با داعش را سخت و طولانی مدت دانست. خبرگزاری بسیج به نقل از او نوشت: «این جنگ شهری، نامنظم و پارتیزانی است و باید برای دفاع از جریان ایدئولوژیکی و اعتقادی خود تا کشته شدن آخرین نفر از داعشی ها حضور داشته باشیم.» او تاکید کرده که داعشی‌های فلوجه یا باید تسلیم شوند یا در عملیات آینده کشته خواهند شد.

مسجدی پیشتر گفته بود که کار داعش در سال ۹۵ تمام است. او در اردیبهشت و در مراسم کارگران کشته شده در ماموریت‌های سپاه قدس در سوریه و عراق عنوان کرده بود: «هزینه‌هایی که امروز در جنگ با داعش تقبل می‌کنیم، جلوگیری از هزینه‌های فرداست و این جنگ جنگ صرفه‌جویی برای ماست.»

سردار مسجدی در اوان  پیشروی داعش در عراق گفته بود که هدف این گروه سقوط بغداد و حرکت به سمت تهران بود: «ایران به عراق لشگرکشی نکرد که اگر اجازه این کار صادر می‌شد سه لشگر سپاه در ۴۸ ساعت داعش را از عراق جمع می‌کرد اما ما فقط کمک پشتیبانی مستشاری به عراق می‌کنیم.»

چمهوری اسلامی طیف متنوعی از نیروهای نظامی و شبه‌نظامی را در سوریه و عراق سازمان داده که تحت فرماندهی و مدیریت سپاه قدس قرار دارند؛ با این همه از پذیرش حضور مستقیم عملیاتی در این دو کشور طفره می‌رود و مداخله و مشارکت نیروهایش را مستشاری می‌خواند.

سپاه قدس علاوه بر نیروهای بسیج و کادر سپاه، از نفرات حزب‌الله لبنان، گروه‌های شبه‌نظامی شیعی در عراق مانند سپاه بدر، کتائب حزب‌الله، حزب‌الله عراق، گردان ابوالفضل عباس، گردان ذوالفقار و عصائب اهل‌حق استفاده می‌کند. دو گروه دیگر از افغان‌‌ها و پاکستانی‌های شیعه ساکن ایران نیز از سوی سپاه قدس سازماندهی شده‌اند که به ترتیب گردان فاطمیون و گردان زینبیه نام دارند. سپاه قدس شیعیان سوری را نیز در گروهی تحت عنوان "قوات الرضا" سازمان داده که با حزب‌الله لبنان ارتباط سازمانی دارند.

در میانه فروردین ۹۵ اعزام تکاوران تیپ نوهد وابسته به ارتش جمهوری اسلامی به ماموریت‌های سوریه برملا شد. افشای حضور "کلاه سبزها" در سوریه موجب شد تا کمال پیمبری، معاون آموزش نیروی زمینی ارتش ایران بگوید:«ارتش بنا به تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا‌ در مأموریت‌های مستشاری نیز حضور پیدا کرده تا در کنار سپاه پاسداران‌ به ایفای نقش بپردازد‌.»

در نبرد خان طومان در شش هفته قبل، نیروهای ایرانی تحت محاصره داعش و جبهه نصرت قرار گرفتند. ۱۳ تن از بسیجیان و اعضای سپاه مازندران در این نبرد کشته شدند و شماری نیز به اسارت در آمدند. از ابتدای جنگ داخلی سوریه تقریبا ۶۵۰نفر از نیرو های وابسته به سپاه از جمله افغان‌ها و پاکستانی‌ها در سوریه جان‌شان را از دست داده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.