ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"پزشکان بدون مرز" کمک‌های اتحادیه اروپا را نمی‌پذیرد

اتحادیه اروپا و ترکیه هر پناهجویی را که به طور غیرقانونی از طریق یونان به اروپا برود به ترکیه برمی‌گردانند. سازمان پزشکان بدون مرز این برنامه را خطرناک توصیف کرده است.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده که به خاطر «سیاست‌های مهاجرتی خطرناک» اتحادیه اروپا، دیگر کمک‌های مالی این اتحادیه را قبول نمی‌کند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که اتحادیه اروپا و ترکیه تصمیم گرفتند هر پناهجویی را که به طور غیرقانونی از طریق یونان به اروپا برود، به ترکیه بازگردانند.

در ماه مارس گذشته، ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر این برنامه برای حل بحران پناهجویی توافق کردند. هدف این توافق‌نامه این است که از تعداد پناهجویان در تلاش برای ورود به اروپا، بکاهد.

در بیانیه‌ای که سازمان پزشکان بدون مرز منتشر کرده، آمده است: «در جزایر یونان، بیش از هشت هزار نفر شامل صدها کودک بدون همراه سرگردان مانده‌اند و این نتیجه مستقیم تصمیم اتحادیه اروپا و ترکیه است. این تصمیم سازمان پزشکان بدون مرز که به سرعت اتخاذ شده، خلاف سیاست‌های ویرانگر اتحادیه اروپا برای به عقب برگرداندن مردم و نادیده گرفتن رنج‌های آنهاست.»

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید که برنامه ترکیه و اتحادیه اروپا برای سایر کشورهایی که پذیرای پناهجویان هستند هم پیام بدی دارد و این پیام را مخابره می‌کند که کمک به مردم بی‌پناه اختیاری است و آنها هم می‌توانند به نحوی از پذیرش پناهنده خودداری کنند.

مدیر سازمان پزشکان بدون مرز، جروم اوبرایت، در نشست خبری این سازمان گفته است: «سیاست اروپا در برابر پناهجویان شرم‌آور است. این روند نباید تبدیل به هنجار شود و باید با آن مقابله شود.»

سازمان پزشکان بدون مرز، توئیت‌های زیادی هم منتشر کرده که در آنها از این برنامه مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا انتقاد شده است.

در سال ۲۰۱۵، این سازمان ۵۶ میلیون پوند از اتحادیه اروپا دریافت کرده است. این گروه می‌گوید که از باقی‌مانده این پول‌ها برای اطمینان از اینکه هیچ‌کدام از بیماران تحت پوشش این سازمان از این سیاست تازه اثر نپذیرفته‌اند، استفاده خواهد کرد.

این سازمان همچنین تاکید کرده که مبلغ اهدایی اتحادیه اروپا بخش ناچیزی از بودجه این سازمان را تشکیل می‌داده و ۹۲ درصد مبالغ اهدایی از طریق افراد به این سازمان داده شده‌ است.

پیش‌تر هم سازمان عفو بین‌الملل از توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناهجویان انتقاد کرده و گفته بود بازگرداندن پناهجویان بر پایه این توافق‌نامه «غیرقانونی و بی‌توجهی به مسائل اخلاقی» است.

عفو بین‌الملل اتحادیه اروپا را متهم کرده بود که آگاهانه چشم خود را بر مسائل پناهجویان در ترکیه می‌بندد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین

    کار پزشکان بدون مرز درست است