ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

رفع تحریم‌ها و آمد و شد هیئت‌های تجاری و سیاسی به ایران در سال گذشته دستاوردی برای اقتصاد نداشته و سرمایه‌گذاری خارجی در ایران کاهش یافته است.

در حالیکه سخنگوی دولت ایران از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران طی یک سال گذشته خبر داده بود، گزارش کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل بیانگر کاهش میزان سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در ایران است.

ایران در یک‌سال گذشته میزبان هیئت‌های تجاری و سیاسی فراوانی بوده است. زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان از جمله کسانی بود که در راس یک هیات تجاری به ایران رفت.

کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی صورت گرفته در ایران در سال ۲۰۱۵ را دو میلیارد و ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد که نشان دهنده کاهش ۲.۶ درصدی به نسبت سال گذشته است.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، پیش از این از ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ایران خبر داده و گفته بود که دولت به دنبال جذب هفت میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی است.

بر اساس اعلام "آنکتاد" سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال ۲۰۱۴، دو میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار بوده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که به رغم کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، میزان سرمایه‌گذاری ایران در خارج از کشور ۵۶ درصد رشد داشته و به ۱۳۹ میلیون دلار رسیده است.

چشم‌انداز دولت حسن روحانی دست‌یابی به رشد اقتصادی پنج درصدی در سال جاری است. برای همین نیز دولت در یک سال گذشته تلاش کرده است که با اصلاح برخی از قوانین و ارائه بسته‌های حمایتی سرمایه‌گذاران خارجی را به حضور در ایران ترغیب کند.

روزنامه شهروند ۲۹ اردیبهشت ۹۵ از رشد ۲۳۹ درصدی سفر هیئت‌های تجاری خارجی به تهران خبر داد. بر پایه گزارش سازمان توسعه تجارت ایران از دی ۹۳ تا دی ۹۴ بیش از ۶۴ هیات تجاری به ایران سفر کرده‌اند.

به‌رغم افزایش سفر هیئت‌های اقتصادی و تجاری، اقتصاد ایران همچنان در شرایط رکود به سر می‌برد به گونه‌ای که نرخ بیکاری در پایان سال گذشته افزایش یافت و بورس تهران همچنان روند کاهشی را تجربه می‌کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    ایران یکی از نا امن ترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری بوده و در زمینه پیشرفت اقتصادی یکی از عقب مانده ترین کشورهای جهان است. شرکتها برای فروش کالاهای خود به ایران می آیند ولی آنان میدانند که ایران کشور قابل اعتمادی نیست و چه فاصله درازی از جهان متمدن دارد.

  • Farid

    وقتی بمب منفجرمیکردند باید فکر عاقبتش را هم میکردند.... وب سایت دولت ایران: دادگاه‌های ایالات متحده ۵۶ میلیارد دلار حکم علیه ایران «با ادعای مشارکت در اقدامات تروریستی خارج از خاک آمریکا» صادر کرده‌اند!

  • ﺣﻴﺮﺕ زﺩﻩ

    دولت به دنبال جذب هفت میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی است. در حالی که احمدی نژاد هنور باید پاسخگوی 1400 میلیارد دلر باسد. از د